کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش وزیر آموزش ‌و پرورش به خبر فوت یک معلم بر اثر کرونا

ایلنا , 25 شهريور 1399 ساعت 14:41

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه گفت: به خانواده‌ها اطلاع دادیم، اگر کسی در میان اعضای خانواده‌اش مبتلا به کووید ۱۹ شده تا وقتی که از صحت و سلامتی او اطمینان پیدا نکرده‌، نباید به مدرسه بیایند.


به گزارش ایصال نیوز، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در واکنش به خبر ابتلای دو معلم یکی از مدارس شاهد در تهران به بیماری کرونا و فوت یک معلم دیگر در گچساران بر اثر این بیماری اظهار داشت: قطعا اینطور نبوده و این خبرها، خبرهای دقیقی نیست. طبق پیگیری‌های ما این اخبار درست نبود، زیرا هنوز یک هفته از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس به صورت نیمه‌حضوری انجام شده است. ممکن است یک شخص که معلم هم هست، در گذشته کرونا گرفته و فوت کرده باشد. طی ماه‌های گذشته شاید چنین بوده و معلمانی بودند که مانند سایر افراد جامعه مبتلا به کویید ۱۹ شدند و درگذشتند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه معلمان هم مانند سایر افراد جامعه ممکن است هر جایی به کرونا مبتلا شوند، گفت: همانطور که ممکن است افرادی که بر اثر کرونا در گذشته‌اند؛ کارمند،‌ کارگر و کاسب باشند، امکان دارد، معلم هم باشند، اما گزارشی نداریم مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس تاثیری در شیوع کرونا داشته یا حادثه‌ای بخاطر بازگشایی‌ها اتفاق افتاده باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که یک سری پروتکل به مدارس ابلاغ شد تا دانش‌آموزانی خانواده‌هایی که در میان اعضای خانواده‌شان شخص مبتلا یا مشکوک به کووید-۱۹ دارند، تا سه هفته به مدرسه نیایند، اما بعضا با ما تماس‌هایی از سوی برخی معلمان گرفته شده و گلایه دارند که چرا دانش‌آموزان که خود و برخی اعضای خانواده‌شان مشکوک به بیماری هستند، به مدرسه می‌آیند؟ گفت: بله همینطور است، نباید کسی که اینگونه شرایطی دارد به مدرسه بیاید.

وی تاکید کرد: ما هم به خانواده‌ها اطلاع دادیم و هم در گفت‌وگوهای تلویزیونی اعلام کردیم،‌ همچنین از طریق انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس اطلاع رسانی شد تا کسی که در میان اعضای خانواده‌اش، فرد مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارد تا زمانی که از صحت و سلامتی آن اطمینان پیدا نکرده‌ و نتایج آزمایش او منفی نشده، نباید به مدرسه بیایند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: کسی که علائمی دارد و نشان می‌دهد، ممکن است کرونا یا حتی سرماخوردگی باشد، گفته شده که به مدرسه نیایند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی آیا آموزش و پرورش قصد ندارد، رویه حضور دانش آموزان به مدرسه را تغییر دهد و مانند دانشگاه‌ها، آموزش را طریق بستر مجازی ادامه دهد؟ گفت: خیر، دانشگاه‌ها حضوری و نیمه‌حضوری هستند و مدارس نیز به همین شکل حضوری و نیمه‌حضوری خواهند بود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 11960

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/11960/واکنش-وزیر-آموزش-و-پرورش-خبر-فوت-یک-معلم-اثر-کرونا

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir