plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۱۱۹۵۲
پس از مرگ یک جوان با شلیک پلیس

شدت گرفتن اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا

رئیس پلیس روچستر تعلیق شد
شهر لانکستر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا روز دوشنبه شاهد درگیری‌هایی بین معترضان و نیروهای امنیتی بود. شهردار روچستر در ایالت نیویورک، در پی اعتراضات مردم به رفتار خشن پلیس، رئیس پلیس و چند مقام امنیتی این شهر را برکنار کرد.
شدت گرفتن اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، رسانه‌های محلی گزارش دادند، اعتراضات دیروز پس از آن گسترش یافت که بعد از ظهر روز یکشنبه بعد از دریافت گزارشی، یک نیروی پلیس به منزلی که مونییس 27 ساله در آنجا بود، رسید.

به نقل از گزارش‌ رسانه‌ها، مونییس بعد از مشاهده پلیس منزل را ترک کرد و در حالی که کاردی در دست داشت به پلیس نزدیک شد و بعد از آن یکی از نیروهای پلیس به این جوان لاتین تبار چندین بار شلیک کرد که منجر به مرگ او شد.

اداره پلیس لانکستر این پلیس را در طول مدتی که تحت بازجویی قرار دارد موقتا منفصل از خدمت کرده است.

خبر مرگ مونییس منجر به اعتراضاتی در این شهر شد به طوری‌که صدها تن در خیابان‌های این شهر جمع شده و در مقابل یکی از مقرهای اداره پلیس تظاهرات کردند. آنها به سمت نیروهای پلیس سنگ، بطری پرتاب کردند که خساراتی به چندین خودرو وارد کرد.

پلیس تاکید کرد، برای متفرق کردن معترضان ناگزیر به استفاده از گاز اشک آور متوسل شد زیرا آنها به خواسته‌های پلیس پاسخ منفی دادند.

*برکناری مقامات امنیتی شهر روچستر

از سوی دیگر، در شهر روچستر ایالت نیویورک اعتراضات مردمی به رفتار خشن پلیس، باعث برکناری رئیس پلیس این شهر شد. 

گزارش ها حاکی است، شهردار روچستر ایالت نیویورک، به کار رئیس پلیس این شهر خاتمه داده و دو مقام شهری دیگر را بر سر مدیریت این نهاد امنیتی در مرگ دلخراش یک سیاه‌پوست آمریکایی ۴۱ ساله در ماه گذشته و در زمانی که در بازداشت پلیس قرار داشت، تعلیق کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویر ویدیویی که خانواده دنیل پرود منتشر کردند، نشان داد که پلیس این مرد سیاه‌پوست آمریکایی را روی زمین خواباندند، کیسه‌ای به سر او کشیدند و باعث خفگی او شدند.

لاولی وارن، شهردار روچستر دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: امروز آخرین روز کاری رئیس پلیس است. همچنین دو مقام دیگر به مدت ۳۰ روز بدون حقوق از شورای همکاری شهری روچستر تعلیق شدند. شهردار روچستر خواستار بررسی فدرالی این پرونده شد.

این تصاویر دلخراش سوالاتی را درباره احتمالا لاپوشانی حقیقت ایجاد کرد و روچستر به تازه‌ترین کانون اعتراضات تابستانی علیه نابرابری نژادی و خشونت پلیس تبدیل شد که در ابتدا با مرگ جورج فلوید در ۲۵ مه به دست پلیس مینیاپولیس به راه افتاد.

شهردار روچستر همچنین گفت: ما یک مشکل فراگیر در اداره پلیس روچستر داریم، مساله‌ای که همه چیز را از دریچه درجه می‌نگرد نه شهروندانی که ما به آنها خدمت می‌کنیم. این نشان می‌دهد که مرگ آقای پرود آنچنان که باید جدی گرفته نشده بود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما