کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بمباران صنعا توسط جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی

العالم , 23 شهريور 1399 ساعت 8:08

جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه صنعاء پایتخت یمن را بمباران کردند.


به گزارش ایصال نیوز، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی در ۵ نوبت اطراف فرودگاه بین المللی صنعاء را بمباران کردند.

بر اساس گزارش المسیرة یمن، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی، در ۲ نوبت شهرستان الثوره، در ۳ نوبت شهرستان سنحان و در ۲ نوبت نیز شهرستان أرحب استان صنعاء را هدف قرار دادند.

هنوز از خسارت های احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

این حملات در حالی صورت می گیرد که ساعاتی پیش منابع خبری از وقوع چند انفجار در شهر مأرب واقع در غرب یمن گزارش دادند. منابع محلی در شهر مأرب اعلام کردند که این انفجارها ناشی از اصابت تعدادی موشک بالستیک بوده است.

براساس این گزارش، در این حمله موشکی مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی وابسته به نیروهای «عبدربه منصور هادی» در مرکز شهر مأرب هدف قرار گرفته است.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 11915

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/11915/بمباران-صنعا-توسط-جنگنده-های-ائتلاف-متجاوز-سعودی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir