plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۱۸۸۲

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با سلطان عمان در باره توافق «آبراهام»

رئیس‌جمهور آمریکا دیروز با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان درباره توافق عادی سازی کامل روابط امارات و رژیم صهیونیستی گفت‌وگوی تلفنی کرد.
گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با سلطان عمان در باره توافق «آبراهام»
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان درباره آخرین تحولات منطقه و توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و امارات گفت‌وگوی تلفنی کرد.

ترامپ در این تماس تلفنی بر اهمیت توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا موسوم به توافق «آبراهام» تاکید و از مواضع سلطان عمان در این خصوص تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین راه‌های تقویت امنیت منطقه‌ای و همکاری اقتصادی بین عمان و آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کارشناسان می‌گویند که تماس تلفنی ترامپ با سلطان عمان در راستای فشار آمریکا به مسقط برای موافقت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

در همین ارتباط، مرکز تحقیقات امنیتی و نظامی «سوفان» در نیویورک اخیرا در گزارشی اعلام کرده که ابوظبی و واشنگتن با اعمال فشار به «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان از او می‎خواهند که برای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها اقدام کند.

در ادامه گزارش سوفان آمده که امارات و آمریکا از طریق اعمال فشار به عمان برای قبول عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، قصد دارند مسقط را از ایران دور و قطر را بیشتر تحت محاصره و انزوا قرار دهند.

گفتنی است، بوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز دیروز چهارشنبه که از طریق تماس ویدیوئی در افتتاحیه صدوپنجاه و چهارمین دور نشست شورای اتحادیه عرب سخنرانی می‌کرد، گفت: «بدون راه حل دو دولتی مبتنی بر اصل "زمین در برابر صلح" و پایان دادن به اشغالگری اسرائیلی‌ها در اراضی فلسطین، صلح فراگیر و عادلانه و دائم بین کشورهای عربی و اسرائیل محقق نخواهد شد».

او با این حال گفت که کشورش به «حق حاکمیتی» کشورهای عربی در برقراری رابطه و آنچه که برای منافعشان مناسب می‌دانند، احترام می‌گذارد.

آمریکا در تلاش است کشورهای عربی بیشتری را برای برقراری رابطه علنی با رژیم صهیونیستی متقاعد کند.

امارات و رژیم صهیونیستی ماه گذشته بر سر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیدند و قرار است هفته آینده این توافق به امضای مقامات ارشد آن‌ها برسد.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما