plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۱۱۸۶۴

بهره‌برداری از هفت خانه جوان در استان اصفهان تا پایان دولت دوازدهم

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: تا پایان دولت هفت خانه جوان در شهرستان‌های این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از هفت خانه جوان در استان اصفهان تا پایان دولت دوازدهم
به گزارش ایصال نیوز، عباس مرادیان شامگاه روز سه شنبه در نشست با کارشناسان فرهنگی و جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های اصفهان در این اداره کل، به احداث خانه های جوان در استان اشاره ‌کرد و افزود: این پروژه در شهرستان‌های درجه یک آغاز شده و با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی اضافه‌کرد: پیش بینی اعتبار اندک در هر سال موجب طولانی شدن زمان احداث خانه جوان شد که امسال با اختصاص بودجه ویژه، شاهد افتتاح و آغاز به کار این مراکز تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود. استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان توانمندسازی اعضای سازمان های مردم نهاد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حمایت از طرح‌های آن‌ها و برنامه‌ریزی برای حمایت از اشتغال جوانان، هویت و ازدواج را از برنامه‌های امسال حوزه جوانان این اداره کل برشمرد.

مرادیان یادآور شد: ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مدیران ارشد هر منطقه فرصتی برای هم‌افزایی و مشارکت برای رفع نیازهای جوانان و کمک به اجرایی شدن طرح‌های آن‌هاست و نباید مسائل حاشیه‌ای و کوچک در این ستاد مطرح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این نشست گفت: زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های این استان با توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات تقویت می‌شود.

سیدمحمد طباطبایی افزود: عدم تمرکزگرایی و بی‌توجهی به شهرستان‌ها و مناطق محروم مانع توسعه همه جانبه استان می‌شود.

وی بیان‌ کرد: استعداد و ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و جوانان در مناطق مختلف استان وجود دارد اما تبعیض و توزیع نابرابر اعتبارات مانع رشد و پیشرفت در این حوزه‌ها شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان تصریح‌کرد: برخی از مدیران حوزه ورزش را مورد توجه ویژه قرار داده و بعضی حوزه جوانان را حمایت می‌کنند که هر دو دیدگاه شخصی و اشتباهی است بلکه باید نگاه متعادل و عادلانه‌ای ایجاد و هر ۲ عرصه مورد توجه باشد.

وی با اشاره به رشد سازمان‌های مردم نهاد جوانان در هفت سال گذشته، خاطرنشان‌کرد: تعداد این تشکل‌ها به بیش از ۲۰۰ باب رسیده و زمینه‌ساز مشارکت اجتماعی جوانان شده که باید روحیه مطالبه‌گری و جذب سایر افراد در حوزه مشارکت عمومی و فعالیت داوطلبانه تقویت شود.

طباطبایی با بیان اینکه تعامل بین بخشی و همکاری بین دستگاهی باید ایجاد شود، خاطرنشان‌ کرد: از ظرفیت سایر نهادها برای تقویت فعالیت‌های تشکل‌های مدنی جوانان استفاده می‌کنیم و در شهرستان‌ها این بستر فراهم شود.

۲۲۶ سازمان‌ مردم نهاد زیر پوشش این اداره‌کل است که تا سال ۱۴۰۰، با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده به ۲۴۰ مورد افزایش خواهد یافت.

در این نشست از کارشناسان فرهنگی و جوانان برتر ادارات ورزش و جوانان استان اصفهان تقدیر شد.

انتتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما