plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۱۱۷۷۷
فراخوان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا

ایالت‌های امریکا آماده توزیع واکسن کرونا در اواخر ماه اکتبر باشند

بالاگرفتن انتقادات به احتمال سیاسی کاری در عرضه واکسن کرونا در امریکا
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در نامه‌ای به مقام‌های بهداشتی ایالت‌های مختلف این کشور از آن‌ها خواسته است آماده توزیع واکسن احتمالی ویروس کرونا در اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان) باشند.
ایالت‌های امریکا آماده توزیع واکسن کرونا در اواخر ماه اکتبر باشند
این اولین بار است که این نهاد بلندپایه بهداشتی آمریکا زمانی دقیق برای برنامه توزیع واکسن اعلام می‌کند.

معین کردن تاریخ از آن لحاظ اهمیتی سیاسی پیدا کرده است که چنین تحولی در صورت تحقق، تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی این کشور در پی انتخاب مجدد است و منتقدان ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است او مقامات بهداشتی فدرال را برای توزیع سریع‌تر واکسن تحت فشار قرار داده باشد.

در نامه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا که نسخه‌ای از آن به رویت رسانه‌های آمریکایی رسیده، ضمن دستورالعملی از مقامات بهداشتی ایالت‌ها خواسته شده است تا مراکز پخش واکسن را تدارک ببینند و مقررات توزیع را پیشاپیش تسهیل کنند.

یک سخنگوی این نهاد به خبرگزاری رویترز گفت: «سازمان به منظور برنامه‌ریزی اولیه برای توزیع محدود احتمالی واکسن در ماه اکتبر و نوامبر با ایالت‌ها مکاتبه کرده است.»

نشریه نیویورک‌ تایمز پیشتر گزارش داده بود که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا با مقامات بهداشتی ۵۰ ایالت و چندین شهر نامه‌نگاری کرده‌ است. مطابق این اسناد، این نهاد خود را آماده می‌کند تا یک یا دو واکسن ویروس کرونا را در اواخر ماه اکتبر در دسترس ایالت‌ها قرار دهد.

سه شرکت داروسازی آمریکایی مودرنا، آسترازنکا و پفیزر پیشتاز رقابت برای تولید واکسن برای ویروس کرونا به شمار می‌روند.

دولت فدرال ایالات متحده تاکنون حدود ده میلیارد دلار در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا سرمایه‌گذاری کرده و صدها میلیون دوز از آن را برای توزیع عمومی پیش‌خرید کرده است.

پیش تر در روز چهارشنبه آنتونی فائوچی متخصص بیماری‌های عفونی و مقام ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفته بود با توجه به نتایج آزمایشات بالینی که در دست اجرا قرار دارند، احتمالا تا ماه نوامبر یا دسامبر می‌توان از ایمن و موثر بودن یکی از واکسن‌ها اطمینان حاصل کرد.

تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما