plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱
کد مطلب : ۱۱۵۷۸

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰ هزار نفر گذشت

داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.
شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰ هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، جدیدترین آمار به ثبت رسیده در سامانه اطلاع‌رسانی دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹تا شامگاه شنبه به وقت ایران در سراسر جهان به ۸۰۳ هزار و ۷۸۴ نفر رسید.

بر اساس این گزارش حدود بیست و سه میلیون نفر از شهروندان کشورهای مختلف جهان نیز تا روز شنبه اول شهریور به ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند.

*آمریکا بزرگترین کانون شیوع ویروس کرونا

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیشترین آسیب را در میان دیگر کشورهای جهان از ویروس کرونا متحمل شده است. در این کشور تاکنون بیش از ۵ میلیون و ششصد هزار مورد ابتلا به بیماری کووید شناسایی شده و ۱۷۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای برزیل، مکزیک، هند و بریتانیا از حیث ثبت مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پس از ایالات متحده در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌‌اند.

بر این اساس باید گفت که قاره آمریکا همچنان بزرگترین کانون همه‌گیری ویروس کرونا است به نحوی که بیش از نیمی از موارد ابتلای جهانی به ویروس در این قاره به ثبت رسیده است.

کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که تبعات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید بیش از ۴۵ میلیون نفر یا به عبارتی ۳۷ درصد از ساکنان این دو منطقه را در معرض خط فقر قرار داده است.

 آسیا هم اوضاع خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. هند طی هجده روز گذشته بالاترین میزان ابتلا به بیماری کووید را ثبت کرده و در کره جنوبی نیز که پیش‌تر به دلیل مدیریت بحران مورد تحسین واقع شده بود،کلسیاها و سواحل تفریحی پس از ثبت ۶۰۰ مورد جدید بیماری کرونا طی دو روز گذشته به روی شهروندان بسته شد.

در خاورمیانه نیز نشانه‌های موج دوم ویروس بیش از پیش دیده می‌شود. ایران با ثبت بیش از ۲۰ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بیشترین شمار قربانیان در این منطقه را به خود اختصاص داده است.

وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه از شناسایی ۲۰۲۸ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد در این دوره زمانی ۱۲۶ نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

عربستان نیز همچنان با ۳۰۵ هزار و ۱۸۶ مبتلا و ۳ هزار و۵۸۰ فوتی ناشی از کرونا، در خاورمیانه پس از ایران قرار دارد.

از سوی دیگر در لبنان، کشوری که به تازگی یک انفجار مرگبار را پشت سر گذاشت بخشی از ساکنان در قرنطینه قرار گرفتند و مقرارت ویژه منع رفت و آمد در پایتخت وضع شد.

عراق نیز روز شنبه اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است؛ بدین ترتیب این کشور از حیث تعداد موارد ابتلا پس از ایران و عربستان سعودی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما