plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۷
کد مطلب : ۱۱۵۵۳
توئیت معاون سیاسی ظریف در واکنش به ماشه کشی ترامپ

عباس عراقچی: شورای امنیت اجازه نخواهد داد که ایالات متحده از قطعنامه ۲۲۳۱ سوء استفاده کند

ابلاغ آمریکا به شورای امنیت فاقد هرگونه اثر حقوقی است
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی تصریح کرد: اطمینان داریم شورای امنیت اجازه نخواهد داد که ایالات متحده از قطعنامه ۲۲۳۱ سوء استفاده کند تا به هدف اعلام‌شده خود که از بین بردن همان قطعنامه است، برسد.
عباس عراقچی: شورای امنیت اجازه نخواهد داد که ایالات متحده از قطعنامه ۲۲۳۱ سوء استفاده کند
«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه در پیامی توییتری به اقدام واشنگتن برای فعال کردن مکانیسم ماشیه علیه ایران اشاره کرد و  نوشت: ابلاغ آمریکا [به شورای امنیت] فاقد هرگونه اثر حقوقی است. این اقدام بی‌اثر و بی‌فایده است.

عراقچی افزود: هیچ یک از مشارکت‌کنندگان باقی‌مانده در برجام این ابلاغ را موثر نمی‌دانند. ما اطمینان داریم شورای امنیت اجازه نخواهد داد که ایالات متحده از قطعنامه ۲۲۳۱ سوء استفاده کند تا به هدف اعلام‌شده خود که از بین بردن همان قطعنامه است، برسد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا عصر پنج‌شنبه (به وقت محلی) به مقر نیویورک سازمان ملل متحد رفت تا در دیدار با دیان دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای این شورا را هم برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این دیدار که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه‌ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است.

اقدام پمپئو در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور رسمی از مشارکت در برجام خارج شد و تحریم‌های یکجانبه را در قالب تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران اعمال کرد.

وی که احتمال می‌دهد در انتخابات ۱۳ آبان که در ایران روز ملی مبارزه با استکبار نام دارد، مغلوب حریف شود، می‌کوشد برجام نیمه جان را از بین ببرد تا شرایط را برای دولت بعدی آمریکا سخت‌تر کند.

در همین راستا، جمعه گذشته قطعنامه‌ای را برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه داد که با مخالفت اکثریت قریب به اتفاق شورای امنیت روبه رو  شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما