plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۱۱۵۴۶
دیپلماسی فعال تهران در مواجهه با زیاده خواهی واشینگتن

ظریف در تماس با دبیرکل سازمان ملل: ایالات متحده آمریکا عضو برجام نیست

انتشار نامه مهم ظریف درباره اقدام غیرقانونی آمریکا
وزیر خارجه ایران خطاب به گوترش هشدار داد؛ براساس اجماع کلیه اعضای برجام و اعضای شورای امنیت و حقوقدانان بین‌المللی، آمریکا عضو برجام نیست و اقدام واشنگتن هیچ مبنایی در قطعنامه 2231 و برجام نداشته و تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت.
ظریف در تماس با دبیرکل سازمان ملل: ایالات متحده آمریکا عضو برجام نیست
به گزارش ایصال نیوز، در تماس تلفنی عصر روز پنجشنبه دبیرکل ملل متحد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، آقای گوترش ضمن ارائه گزارشی از آخرین تلاش‌های ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در یمن، از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک برای حل و فصل برخی مشکلات زیست محیطی در بندر حدیده داشت که وزیر امور خارجه آمادگی کشورمان برای مساعی و همکاری مفید در این خصوص را اعلام کرد.

ظریف نیز با استفاده از فرصت این گفتگوی تلفنی به اقدام غیر قانونی ایالات متحده اشاره کرد و ضمن یادآوری مسئولیت شورای امنیت و دبیرکل در این خصوص اظهار داشت: براساس اجماع کلیه اعضای برجام و اعضای شورای امنیت و حقوقدانان بین‌المللی، آمریکا عضو برجام نیست و اقدام واشنگتن هیچ مبنایی در قطعنامه 2231 و برجام نداشته و تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت و نتیجه ای جز تخریب سازوکارهای بین المللی و بی اعتباری شورای امنیت به دنبال نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل و اعضاء شورای امنیت انتظار دارد به وظایف قانونی خود در مقابله با سرکشی دولت آمریکا عمل کنند.

دبیرکل ملل متحد نیز در پاسخ اظهار داشت: به دقت نکات مطروحه را در نظر میگیرد.

از سوی دیگر، به گزارش العالم، محمد جواد ظریف به دنبال اقدامات غیرقانونی و مغایر با حقوق بین الملل، و همچنین رویه‌ها و ساز و کار‌های معمول شورای امنیت و سازمان ملل متحد از سوی آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه، نامه مهمی متضمن ابعاد حقوقی و سیاسی مربوط به این اقدامِ کاملا مخالف قوانین و مقررات بین المللی را تا ساعاتی دیگر منتشر می‌کند.

ضمن به گردش درآمدن این نامه در مجاری بین المللی، بخش‌های مهمی از آن نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی انتشار خواهد یافت.

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما