plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۱۴۶۳
در جلسه شورای عالی استاندارد مطرح شد

جهانگیری: همه دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی باشند

سازمان ملی استاندارد در تدوین دستورالعمل‌ها به حمایت از بخش تولید توجه کند
معاون اول رییس جمهور با اشاره به شرایط سخت و محدودیت های منابع بودجه در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری که با تنگنای منابع بودجه ای مواجه هستیم لازم است همه دستگاه ها ضمن توجه بر اجرای کامل ماموریت ها و انجام تکالیف و وظایف خود، به دنبال کاهش هزینه ها و صرفه جویی باشند.
جهانگیری: همه دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی باشند
به گزارش ایصال نیوز از معاون اول رئیس جمهوری، جلسه شورای عالی استاندارد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اهمیت سازمان ملی استاندارد و اعتماد مردم به این سازمان گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع تایید کننده ایمنی و کیفیت محصولات باید حساسیت ویژه ای در ارائه تاییدیه و صلاحیت ها داشته باشد چرا که نشان استاندارد برای مردم اطمینان بخش است و مردم با مشاهده این نشان بر روی محصولات،‌ نسبت به سلامت و کیفیت کالا آسوده خاطر می شوند.

اسحاق جهانگیری با اشاره به شرایط سخت و محدودیت های منابع بودجه در سال جاری تصریح کرد: شرایط سخت بودجه ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و لازم است سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین مقررات و دستورالعمل ها روش هایی را به کار گیرد تا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، شرایط و بسترهای لازم برای تحقق جهش تولید فراهم شود.
وی افزود: در سال جاری که با تنگنای منابع بودجه ای مواجه هستیم لازم است همه دستگاه ها ضمن توجه بر اجرای کامل ماموریت ها و انجام تکالیف و وظایف خود، به دنبال کاهش هزینه ها و صرفه جویی باشند.

در این جلسه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان غذا و دارو، رییس اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند،‌ رییس سازمان ملی استاندارد ایران گزارشی از وضعیت بودجه و منابع مالی این سازمان در سال های 98 و 99 ارائه کرد.

در این جلسه همچنین برخی پیشنهادات از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظرات و دیدگاه های مختلف با تعدادی از این پیشنهادات موافقت شد.

شرح وظایف پژوهشگاه استاندارد، پیشنهاد اجرای اجباری استاندارد عسل و پیشنهاد تفویض تدوین استاندارد های صرفاً‌ دفاعی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام /*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما