plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۱۴۱۸

پوتین برای میانجی‌گری جهت کاهش تنش در خلیج فارس اعلام آمادگی کرد

رئیس جمهور روسیه طی بیانیه‌ای از آمادگی خود برای میانجی‌گری میان تمامی طرف‌ها برای کاهش تنش در خلیج فارس خبر داد. پوتین پیش از این نیز خواستار برگزاری نشست شورای امنیت با حضور آلمان و ایران در خصوص تبادل نظر پیرامون برجام و انتهای تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده بود
پوتین برای میانجی‌گری جهت کاهش تنش در خلیج فارس اعلام آمادگی کرد
به گزارش ایصال نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای از آمادگی روسیه برای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس خبر داد.

کاخ کرملین روسیه اعلام کرد که پوتین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه آماده گفت‌وگوی مستقیم با همه کسانی است که خواستار دور کردن شرایط در منطقه خلیج فارس از تنش هستند.»

پوتین در این بیانیه اضافه کرد: «ما شرکای خود را فرا‌ می‌خوانیم تا پیشنهاد ما را ارزیابی کنند. در غیر اینصورت، افزایش بیشتر تنش و خطر درگیری، غیر قابل اجتناب است. از چنین تحولی باید خودداری شود.»

این بیانیه رئیس جمهور روسیه پس از آن منتشر می‌شود که طی روزهای اخیر تنش‌ها در خلیج فارس افزایش یافته است. ناوگان پنج نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است و ناوها و کشتی‌های جنگی آمریکا با حضور در آبراه خلیج فارس، مشکلات متعددی را برای عبور و مرور کشتی‌های تجاری ایجاد کرده‌اند.

ایران بارها خواستار خروج نیروهای بیگانه از منطقه شده و تاکید کرده که امنیت خلیج فارس باید توسط کشورهای منطقه تامین گردد.

گفتنی است، این بیانیه پس از آن صادر شد که روز جمعه دفتر «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه خواستار برگزاری نشست مجازی شورای امنیت با حضور آلمان و ایران شد.

در این ارتباط دفتر ریاست جمهوری روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که رئیس جمهور این کشور این نشست را برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران درخواست کرده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که مسکو به توافق هسته‌ای برجام به طور کامل پایبند است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما