plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۱۱۳۹۸
رئیس جمهور امریکا خبر داد

عادی ‌سازی کامل روابط بین اسرائیل و امارات

گفتگوی سه‌جانبه ترامپ، نتانیاهو و ولیعهد امارات
رئیس‌ جمهور آمریکا از توافق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد امارات متحده عربی برای برقراری عادی‌سازی کامل روابط بین تل آویو و ابوظبی خبر داد.
عادی ‌سازی کامل روابط بین اسرائیل و امارات
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر امروز (پنجشنبه) از توافق کامل میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی برای برقراری سازش و عادی‌سازی کامل روابط دو طرف خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خود، این سازش را یک نوع «توافق تاریخی» قلمداد کرد.

خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش داد که با میانجیگری ایالات متحده آمریکا، امارات و اسرائیل به توافقی تاریخی برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه دست یافته‌اند.

همزمان، منابعی در کاخ سفید گفته‌اند که این توافق طی گفتگوی تلفنی سه‌جانبه میان ترامپ، نتانیاهو و ولیعهد امارات نهایی شده است.

بنا به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، امارات پذیرفته است که نمایندگی دیپلماتیک خود را در اسرائیل دایر کند.

از سوی دیگر، ولیعهد امارات گفته که در این گفت‌وگوی تلفنی بر سر توقف طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی توافق کرده است.

طبق گفته ترامپ، نمایندگانی از اسرائیل و امارات طی هفته آینده برای امضای توافقنامه‌هایی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، پرواز مستقیم و امنیت دیدار خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: به موجب این توافق اسرائیل طرحش برای تحمیل حاکمیت بر مناطقی را که در طرح صلح ترامپ ذکر شده، معلق می‌کند.

در بیانیه کاخ سفید با اشاره به تماس تلفنی امروز رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر اسرائیل و ولیعهد ابوظبی، تاکید شده که در این گفت‎وگوی سه جانبه بر عادی سازی کامل روابط بین تل آویو و ابوظبی توافق شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما