plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۱۱۳۲۳

هشدار مقامات ایران به اعضای شورای امنیت: در معرض آزمونی بزرگ قرار دارید

رییس دفتر رییس جمهوری گفت:‌ اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در معرض آزمونی بزرگ برای نشان دادن استقلال رأی خود و واکنش منفی به نقض قطعنامه ٢٢٣١ و فروپاشی برجام قرار دارند. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز گفت: شورای امنیت یک بار دیگر زورگویی و یکجانبه‌گرایی آمریکا را رد کند.
هشدار مقامات ایران به اعضای شورای امنیت: در معرض آزمونی بزرگ قرار دارید
به گزارش ایصال نیوز، «محمود واعظی» در حساب توییتری خود نوشت:‌ اعضای شورای امنیت در معرض آزمونی بزرگ برای نشان دادن استقلال رأی خود و واکنش منفی در قبال فشارهای رژیم آمریکا برای تحمیل اراده‌اش علیه ایران و نقض قطعنامه ٢٢٣١ و فروپاشی برجام قرار دارند.

موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران در حالی طی هفته های‌آینده طبق برجام قرار است به پایان برسد که ‌آمریکا در ماه‌های گذشته تلاش‌های گسترده ای برای جلوگیری از این امر به کار گرفته است.

در این راستا آمریکا رایزنی‌های گسترده ای با اعضای شورای امنیت داشته و درصدد است به هر طریق ممکن تحریمهای تسلیحاتی ایران را تداوم بخشد.

 مجید تخت روانچی نیز امروز دوشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: آمریکا برای جلب حمایت از قطعنامه غیرقانونی خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، که ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است، به ایران هراسی و تهدید متوسل شده است. 

وی تاکید کرد: شورا می‌بایست –دوباره- زورگویی و یکجانبه گرایی را همان طور که هنگام معرفی این قطعنامه توسط آمریکا نشان داد، رد کند.

تارنمای نشریه آمریکایی هیل گزارش داد راهبرد دولت دونالد ترامپ در باره ایران (فردا سه شنبه) با درخواست از سازمان ملل برای رای گیری در باره قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران محک خواهد خورد و تقلای واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، موجب انزوای بیشتر آمریکا نزد متحدانش خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما