plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۱۱۲۷۲
در سخنرانی به مناسبت وقوع حادثه انفجار بندر بیروت

سید حسن نصرالله: نه سلاح، نه موشک و نه حتی نیترات موجود در انبار بندر بیروت به حزب الله مربوط نبوده است

در حال حاضر زمان، زمان تسکین درد است
دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه، برخی از رسانه‌ها و جریان‌ها ادعا می‌کنند، حزب‌الله بندر بیروت را مدیریت می‌کرد، این موضوع را شدیداً رد کرد و گفت: که ما همواره بر این موضع خودمان مبنی بر اینکه در این انفجار دخالتی نداشتیم، تأکید خواهیم کرد.
سید حسن نصرالله: نه سلاح، نه موشک و نه حتی نیترات موجود در انبار بندر بیروت به حزب الله مربوط نبوده است
به گزارش ایصال نیوز، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اینکه قرار بود در سخنرانی روز چهارشنبه در مورد تحولات لبنان از اوضاع اقتصادی تا بحران سوخت در لبنان سخنرانی کند، اظهار کرد: این امر به دلیل انفجار لغو شد و سخنرانی امروز مختص حادثه انفجار بندر بیروت خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان این حادثه را به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی‌های حادثه طلب شفای عاجل کرد و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر با همکاری همه، بتوان پیامد‌های این حادثه را که در تاریخ معاصر لبنان بی‌سابقه بوده، پشت سر گذاشت.

وی افزود: در برابر این گونه حوادث استثنائی در تاریخ لبنان نیاز به تعامل استثنائی در سطوح روانی، سیاسی و رسانه‌ای وجود دارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه آنچه بعد از این حادثه جلب توجه کرد همبستگی و همکاری جمعی از فراخوان برای جمع کردن کمک و .. تا پیام‌های همدردی و همبستگی به رغم همه بحران‌های لبنان بود، ادامه داد: این حزب و همه نیرو‌ها و کادر و تجهیزات آن در اختیار دولت است تا این بحران را پشت سر بگذارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: حزب‌الله آماده است در قضیه اسکان و پناه دادن به خانواده‌های بی‌پناه و تهیه مسکن جایگزین برای آن‌ها مشارکت و همکاری کند.

وی ادامه داد: فاجعه انفجار بیروت، فاجعه بسیار بزرگ و خطرناکی است و نتایج و پیامد‌های اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برای لبنان خواهد داشت.

سید حسن نصرالله با انتقاد از تلاش برخی گروه‌ها و جریان‌ها در داخل و خارج لبنان برای تخریب حزب‌الله و متهم کردن این حزب به دست داشتن در این انفجار، گفت:از همان ساعات اول وقوع انفجار نیرو‌های سیاسی و رسانه‌ها شروع کردند و گفتند که این انفجار مربوط به انبار موشک‌های حزب‌الله بوده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: برخی می‌گویند انفجار بیروت ناشی از مخارن و انبار‌های موشکی حزب‌الله است، در حق ما بسیار ظلم می‌کنند.

وی افزود: ما قاطعانه و با جدیت وجود هرگونه موشک یا مواد [منفجره]متعلق به ما در بندر بیروت چه در گذشته و چه در حال حاضر را تکذیب می‌کنیم. در بندر بیروت هیچ چیزی به حزب الله ربط نداشته است؛ نه سلاح، نه موشک و نه حتی نیترات موجود در انبار به ما مربوط نبوده است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه، برخی از رسانه‌ها و جریان‌ها ادعا می‌کنند، حزب‌الله بندر بیروت را مدیریت می‌کرد شدیداً رد کرد و گفت: که ما همواره بر این موضع خودمان مبنی بر اینکه در این انفجار دخالتی نداشتیم، تأکید خواهیم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که، موضع‌گیری‌ها و اظهارنظر‌های شتابزده پیرامون این حادثه و فاجعه مبتنی بر انحراف واقعیت‌ها بوده و بر اساس این قاعده که «دروغ بگو، تا همه باور کنند» است، اظهار کرد: برخی به دنبال بهره‌برداری سیاسی از حادثه انفجار هستند.

وی افزود:، اما باید بدانید که حزب‌الله مُصِر است که این شرایط و لحظات، زمان مناسبی برای حسابات سیاسی و حزبی نیست.

سید حسن نصرالله در ادامه صحبت‌های خود از مردم لبنان خواست تا رسانه‌هایی را که اقدام به تحریم و تشویق و سوق دادن به جنگ داخلی در لبنان کرده‌اند، را محاکمه کنند، و از سوی دیگر در پاسخ به یاوه‌گویی‌های رسانه‌های مخالف و اتهام‌زنی‌ها علیه حزب‌الله تاکید کرد: در حال حاضر زمان، زمان تسکین درد است و نه اینکه بخواهیم نمک بر زخم بپاشیم.

وی گفت: ما در آینده پاسخ این‌ها را خواهیم داد و اثبات می‌کنیم که چه کسی در وهم و خیال زندگی می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه خواستار انجام تحقیقات شفاف در حادثه پیش آمده و محاکمه افرادی شد که در مسئولیت خود کوتاهی کرده اند.

سید حسن نصرالله گفت: امکان مشارکت دادن ارتش در انجام تحقیقات وجود دارد و از این رو همه حتی ارتش و پارلمان نیز در برابر محاکمه عاملان مسئولیت دارند. حادثه انفجار بندر بیروت، فاجعه‌ای نیست که درباره آن دست به سیاسی‌کاری و فرقه‌گرایی زد و اظهارات مبتنی بر وهم و خیال بر زبان آورد.

وی افزود: حقیقت باید روشن شود و در این راستا نباید از فرد یا گروهی حمایت شود، در غیر این صورت، ما با بحرانی به نام بحران نظام و حتی بحران موجودیتی مواجه خواهیم شد.

سید حسن نصرالله از دولت لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب» درخواست کرد تا با جدیت تمام و قاطعانه با طبقه سیاسی تعامل کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این موضوع که می‌توان از این بحران نیز عبور کرد، گفت: به مردم حامی مقاومت می‌گویم که وضعیت منطقه‌ای، بین‌المللی و وضعیت حزب الله کاملا متفاوت است.

وی افزود: مردم لبنان نباید تحت تاثیر دروغ‌ها و شایعات قرار بگیرند، زیرا اینگونه افراد و شایعه‌پراکنان قطعا در آینده ناامید خواهند شد و هیچگاه به نتیجه‌ای که مدنظر دارند؛ نمی‌رسند.

سید حسن نصرالله خطاب به مخالفان حزب‌الله و مقاومت در لبنان و خارج، اظهار کرد: مقاومت با صداقت و اعتبار و قوت و موقعیت منطقه‌ای و ملی خود بزرگتر از آن چیزی است که برخی ظالمان کذاب دروغگو و تحریف‌کنندگان حقیقت و دامن‌زنندگان به جنگ داخلی بتوانند صدمه‌ای به آن وارد کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، این‌ها قطعا شکست می‌خورند، گفت: تعامل و همبستگی جهانی‌ای که در حادثه انفجار با لبنان به دست آمده فرصت خوبی برای دولت و لبنانی‌هاست تا از آن استفاده کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: فاجعه بندر بیروت فرصت‌های دیگری را نیز ایجاد کرده است که باید مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/*
۲۶
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما