plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۱۲۶۶
در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار

ربیعی: امید به آنانی داریم که با قلم و خبر اعتمادزایی برای غلبه بر مشکلات را رقم زنند

روزنامه‌نگاری ایران در سخت ترین زمان تاریخ معاصر به سر می‌برد
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت شرایط فعلی جامعه و روزنامه نگاری را پیچیده‌ترین و سخت ترین زمان در تاریخ معاصر عنوان کرد و گفت: وظیفه ما حفظ معیشت، حرمت و امنیت جامعه روزنامه‌نگاران ایرانی است که امروز مسئولانه ایستاده‌اند.
ربیعی: امید به آنانی داریم که با قلم و خبر اعتمادزایی برای غلبه بر مشکلات را رقم زنند
به گزارش ایصال نیوز از دولت، دکتر علی ربیعی در پیامی به مناسبت هفدهم مرداد؛ گفت:  امروز روز خبرنگار را در حالی گرامی می‌داریم که جامعه و روزنامه‌نگاری ایران در پیچیده‌ترین و سخت ترین زمان در تاریخ معاصر به سر می‌برد‌. هیچ‌گاه جامعه ایران این چنین در معرض ناآرامی‌های ذهنی قرار نداشته است.

وی افزود: سرمایه‌گذاریهای عظیم رسانه‌ای نظام سلطه با هدف فروپاشی ذهنی  و شکستن مقاومت جامعه، نزاع‌های رسانه‌های غیرمستقل و پرقدرت با ایجاد تخریب‌های روانی بی‌هدف و  بدبینی با مقاصد کوچک سیاسی در داخل، فیک نیوزهای بی‌اصالت، فقدان استراتژی رسانه‌‌های بزرگ ملی و عدم پاسخگویی به نیازهای سرگرمی، خبری و آموزشی و پدید آمدن کوچ ذهنی مخاطبان، نگرانی از واقعیت زندگی معیشتی تحت تاثیر کرونا و تحریم،  فضای روانی شکننده و بغرنجی را به وجود آورده است.

ربیعی گفت: تحریم و گرانی‌های کاغذ و چاپ، بیکاری‌های روزنامه‌نگاران همراه با اقتصاد کرونازده گریبان روزنامه‌نگاری آزاد و مستقل را گرفته است. 

وی افزود: با این وصف، در این میان امید به آنانی داریم که باید با قلم و خبر، صیانت از دموکراسی، بازتاب صداهای ناشنیده، بازکردن ناکارآمدی و کژرویها همراه با روشنگری و دمیدن روح امید در جامعه، بسیج افکار عمومی، اعتمادزایی برای غلبه بر مشکلات را رقم زنند. این افراد، خبرنگارانی هستند که با دل‌بستگی به میهن ریشه در رسانه‌های آگاهی‌بخش و دلسوز ایران دارند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: من فکر می‌کنم این روزها، روزنه‌های امید برای آگاهی و کنش جمعی و سعادت‌بخش از میان همین جریان روزنامه‌نگاری گشوده می‌شود. 

سخنگوی دولت در پایان گفت: وظیفه ما حفظ معیشت، حرمت و امنیت جامعه روزنامه‌نگاران ایرانی است که امروز مسئولانه ایستاده‌اند.

انتهای پیام/*
۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما