plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۱۱۱۸۴

تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در چین درباره منشأ کرونا پایان یافت

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تحقیقات این سازمان در چین بر روی منشأ ویروس کرونای جدید به پایان رسیده است.
تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در چین درباره منشأ کرونا پایان یافت
به گزارش ایصال نیوز، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تحقیق این سازمان در چین برای تحقیق در خصوص منشأ ویروس کرونا به پایان رسیده است.

«تدروس آدهانوم» در یک کنفرانس خبری مجازی این موضوع را به خبرنگاران اعلام کرد.

او گفت: «تیم سازمان جهانی بهداشت که به چین سفر کرده بود اکنون مأموریتش در زمینه فراهم کردن زمینه تلاش‌های مشترک برای کشف منشأ ویروس را به اتمام رسانده است.»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «برای مشخص کردن منشأ احتمالی عفونت به این ویروس در موارد اولیه ابتلا، مطالعات همه‌گیرشناسی همه شهر ووهان شروع خواهند شد.»

مأموریت این تیم سازمان جهانی بهداشت ماه پیش آغاز شد و چین از آن استقبال کرد.

«ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز ۱۸ تیر در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سئوالی درباره اعزام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق در این خصوص گفت: «ردیابی منشأ ویروس یک کار پیچیده علمی است که باید توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی انجام شود.»

سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده درک منشأ ویروس کرونای جدید می‌تواند به مبارزه با آن کمک کند و دنیا را برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر بعدی آماده کند.
تحقیق درباره منشأ کرونا زمینه در ماه‌های گذشته یکی از زمینه‌های تلاش مقام‌های دولت آمریکا برای فشار بر چین هم بوده است.

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» از لفظ «ویروس چین» به جای نام «کرونا» استفاده می‌کنند. چین علی‌رغم استقبال از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت گفته تحقیق درباره شیوع این بیماری نباید به مرز‌های این کشور محدود شود.

چین چند هفته پیش با اشاره به نتایج برخی تحقیقات خواستار در نظر گرفتن اسپانیا به عنوان یکی از کشور‌های منشأ گسترش احتمالی شیوع این ویروس شده است.

«ژنگ گوانگ»، متخصص اصلی چین در زمینه بیماری‌های همه‌گیر ماه پیش در گفتگو با روزنامه دولتی «گلوبال‌تایمز» درباره تحقیقات سازمان جهانی بهداشت بر روی ویروس کرونا گفت: «تا جایی که این تحقیقات به صورت منصفانه انجام شوند و همه کشور‌های مربوطه را شامل شوند اهمیت ندارد که از کدام کشور آغاز می‌شوند.»

«وانگ گوانگفا»، یکی دیگر از مقام‌های بهداشتی چین در گفتگو با این روزنامه گفت که سازمان جهانی بهداشت باید درباره اسپانیا هم تحقیق کند.

اندکی قبل‌تر منابع خبری گزارش داده بودند شواهدی از وجود ویروس کرونا در اسپانیا یافت شده است که به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی‌گردد.

گروهی از دانشمندان در دانشگاه بارسلونا گفته‌اند در نمونه‌های منجمدشده فاضلاب این شهر که متعلق به مارس ۲۰۱۹ است نوع جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) را شناسایی کرده‌اند. پیش‌تر این گروه توانسته بودند رد این ویروس در فاضلاب شهر بارسلونا را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰، ۴۱ روز پیش از اولین مورد گزارش ابتلا به ویروس کرونای جدید در اسپانیا پیدا کنند.

به گفته «آلبرت بوش» یکی از دانشمندان این گروه، نمونه‌های متعلق به بازه زمانی بین ژانویه ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹ فاقد این ویروس بودند، «بجز در نمونه‌های مربوط به ۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۱ اسفند ۹۷)، که سطح ویروس SARS-CoV-۲ (عامل ایجاد بیماری کووید-۱۹) بسیار پایین، اما مثبت بود».

در نتیجه، این محققان به این جمع‌بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد در جهان منتشر شده باشد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما