کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان بهداشت جهانی: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند

ایرنا , 11 مرداد 1399 ساعت 8:15

«تدروس آدهانوم» روز جمعه گفت که پیامدهای ویروس کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند و اثرات آن همچنان احساس خواهد شد. تاکنون بیش از ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند و ۱۱ میلیون نفر بهبود یافته و ۶۷۸ هزار و ۵۱۱ تن نیز فوت کرده‌اند.


به گزارش ایصال نیوز، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی که در نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو سوئیس سخن می‌گفت، افزود: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله فجایعی است که اثرات آن تا طولانی مدت در آینده ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش رویترز، وی گفت: شیوع این بیماری، یک بحران بهداشتی است که هر قرن یک بار روی می‌دهد و پیامدهای آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای چهارمین بار و از آغاز شیوع ویروس کرونا و برای ارزیابی شرایط شیوع این بیماری تشکیل می‌شود، ویروسی که شیوع آن به صورت نگران کننده ادامه دارد.

این کمیته متشکل از ۲۰ عضو و مشاور است و می‌تواند ضمن حفظ وضعیت فوق‌العاده در خصوص این بیماری، توصیه‌های جدیدی را ارائه و توصیه‌های قبلی خود را در خصوص این بیماری تصحیح کند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از میان ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۷۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا تاروز جمعه ۱۱ میلیون و ۱۵۵ نفر بهبود یافته و ۶۷۸ هزار و ۵۱۱ تن فوت کرده‌اند.

کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو‏، شیلی و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند.

بیماری جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ۹۸) در استان هوبئی در چین و شهر "ووهان" این استان شیوع یافت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 11132

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/11132/سازمان-بهداشت-جهانی-پیامدهای-کرونا-چند-دهه-باقی-خواهد-ماند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir