کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمایش گسترده ارتش روسیه در دریای سیاه آغاز شد

فارس , 9 مرداد 1399 ساعت 7:13

ارتش روسیه دو روز پس از اتمام رزمایش نیروهای ناتو در دریای سیاه، رزمایش گسترده‌ای را در این دریا آغاز کرد.


به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد رزمایش عظیمی را در دریای سیاه آغاز کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، تنها دو روز پس از اتمام رزمایش مشترک شماری از کشورهای عضو «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در دریای سیاه تحت عنوان «نسیم دریا-۲۰۲۰»، ناوگان گسترده ارتش روسیه وارد این دریا شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ۲۰ کشتی جنگی به همراهی بالگردها و هواپیماهای نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت دارند. نیروهای نظامی روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات‌های دفاعی ضدهوایی و ضدخرابکاری را تمرین خواهند کرد.

در رزمایش یک هفته‌ای نسیم دریا، ۸ کشور عضو ناتو شامل اوکراین، آمریکا، بلغارستان، گرجستان، اسپانیا، نروژ، رومانی و ترکیه حضور داشتند. این قبیل رزمایش‌ها از سال ۱۹۹۷ تا کنون در آب‌های اوکراین برگزار می‌شوند.

روز جمعه یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه، توانست هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه مورد ردیابی قرار دهد. وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: «پس از آن‌که هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا از مرزهای فدراسیون روسیه رانده شد، جنگنده روسی به موفقیت به پایگاه خود بازگشت».

پدافند هوایی ناوگان دریای سیاه و دریای بالتیک روسیه، هفته گذشته نیز هواپیماهای شناسایی آلمان و آمریکا را ردیابی و رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی این کشور در حال پایش تحرکات کشتی‌های آمریکایی و دیگر اعضای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در است که در حال اجرای رزمایش نسیم دریا-۲۰۲۰ هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 11098

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/11098/رزمایش-گسترده-ارتش-روسیه-دریای-سیاه-آغاز

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir