کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ارتباط تصویری با خانواده شهید والامقام اهل تسنن «کریم براهویی»

صالحی: اهل تسنن با ۱۱هزار شهید در حفظ نظام و انقلاب اسلامی همیشه در‌ میدان مبارزه بودند

شهید والامقام کریم براهویی مطلق شهید وحدت است

7 مرداد 1399 ساعت 23:30

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید براهویی مطلق و شهدای نظیر او شهید وحدت به شمار می‌روند، شهید وحدت هستند چون نشان دادن برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب در کنار اهل تشییع گام به گام جلو آمدند و در این مسیر جان خود را فدا کردند.


به گزارش ایصال نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»، بعداظهر امروز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک ارتباط زنده تصویری با خانواده شهید کریم براهویی مطلق از استان سیستان و بلوچستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
 
سید عباس صالحی در این ارتباط زنده تصویری ضمن ادای احترام به شهدای استان سیستان و ‌بلوچستان به خصوص شهدای اهل تسنن و خاصه شهید براهویی مطلق، اظهار داشت: بی‌تردید در انقلاب اسلامی مجموعه‌های مختلفی دخیل بودند، اما شهدا قشری جدا از همه گروه‌ها هستند که امروز از آنها خاطراتی زیبایی به جا مانده است، اقوام و مذاهب مختلفی در این غرور آفرینی سهیم بودند و آمار ۱۱هزار شهید اهل تسنن بیانگر همین موضوع است، همانطور که در این چهل سال شهدای اهل تشییع را داریم شهدای اهل تسنن نیز پا به پای حاکمیت و کشور در میدان مبارزه به پیش آمدند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر در اقصی نقاط این سرزمین احساس امنیت می‌کنیم مدیون زحمات شهدا هستیم. حتی حضرت ابراهیم(ع) زمانی که به منطقه مکه مکرمه قدم می‌گذارند درخواست جدی ایشان این است که این مکان یک منطقه امن تا قیامت باشد. این امر بیانگر این است که موضوع امنیت بسیار مهم و جدی است.
 
صالحی یادآور شد: شهید براهویی مطلق و شهدای نظیر او شهید وحدت به شمار می‌روند، شهید وحدت هستند چون نشان دادن برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب در کنار اهل تشییع گام به گام جلو آمدند و در این مسیر جان خود را فدا کردند.
 
وی افزود: سخن فرزند شهید مبنی براینکه هیچگاه نتوانستیم در مورد پدر خود از مادر سوال کنیم زیرا شرایط روحی ایشان مساعد نبود نشان می‌دهد که چه شرایط سختی بر این مادر گذشته است که حتی روابط بین مادر و‌ فرزند برای شناختن پدر برقرار نشده است و از این رو همه‌ی ما مدیون این مادر هستیم که با این سختی چهار فرزند خود را تربیت و بزرگ کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در بخشی از این ارتباط زنده تصویری با آرزوی سلامتی برای خانواده شهید براهویی مطلق تصریح کرد: پنج هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» را پشت سر می‌گذاریم و این حداقل کاری است که می‌توانیم در رابطه با خانواده شهدا انجام دهیم، اگر امروز در کشور ثبات و امنیت داریم مدیون خون شهدا هستیم و این طرح تنها برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و احترام به خانواده شهدا است. 
 
وی بیان کرد: شهدا با خدا معامله کردند و حتما جایگاه آنها والا است و ما نیازمند تکریم آنها هستیم، این طرح همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و امید است آغاز حرکتی برای برنامه‌های دیگر باشد.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این ارتباط زنده تصویری گفت: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» کار بسیار ارزشمندی بود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور راه‌اندازی کرده است، همه ما مدیون شهدا هستیم و امنیت امروز استان را مدیون شهدایی چون براهویی مطلق بوده و امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم قدردانی هرچند ناقابل را از خانواده شهدا داشته باشیم.

در بخش دیگری از این ارتباط زنده تصویری محسن براهویی مطلق فرزند آن شهید با ذکر خاطراتی از پدر، خاطرنشان کرد: از همه‌ی جوانان و هم‌نسلی‌های خود خواستارم راه شهدا را ادامه دهند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 11079

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/11079/صالحی-اهل-تسنن-۱۱هزار-شهید-حفظ-نظام-انقلاب-اسلامی-همیشه-در-میدان-مبارزه-بودند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir