plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۱۱۰۱۸
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد

به‌زودی چند نمونه از داروهای کرونا وارد بازار می‌شود

تلاش شرکت های دانش بنیان برای غلبه بر کرونا
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.
به‌زودی چند نمونه از داروهای کرونا وارد بازار می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز شنبه، پنج مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری همدان گفت: همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کروناویروس توسط دانش‌بنیان‌ها تأمین شد و تقریباً هیچ تجهیزی در این زمینه از دیگر کشورها وارد نکردیم.

سورنا ستاری افزود: زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود به طوریکه در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات پاسخ داد.

وی ادامه داد: از روزهای ابتدای شیوع کروناویروس در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و ... را در داخل کشور تأمین کردند.

ستاری بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید. این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما