plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۱۰۹۰۷
در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد

قالیباف: طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی برای ایجاد عدالت است

ارز ترجیحی به دست مصرف کننده واقعی برسد
رئیس مجلس بعد از اظهارات مخالفان و موافقان یک فوریت طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی، گفت: این طرح به معنای کمبود کالا در کشور نیست بلکه برای ایجاد عدالت و رسیدن ارز ترجیحی به دست مصرف کننده واقعی مطرح می شود.
قالیباف: طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی برای ایجاد عدالت است
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملّت، روح الله عباسپور در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با یک فوریت طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ، گفت: کشور اکنون در شرایط اضطرار قرار ندارد و این موضوع تنها در زمان ضرورت و شرایط عسر و حرجی قابلیت طرح شدن را دارد.

نماینده مردم قزوین و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون کشور به شرایطی نرسیده که بخواهیم برای تامین کالاهای اساسی به مردم کالابرگ بدهیم و طرح این موضوع باعث می شود تا مردم به سمت مغازه ها برای تامین کالاها حمله کنند.

وی ادامه داد: به واسطه این طرح ما آدرس غلط به دشمنان نظام می دهیم، دشمنانی که ما را در شرایط محدودیت بین المللی، تحریم ها و جنگ اقتصادی قرار داده اند و اکنون گمان می کنند که موفق شده و بر فشار تحریم ها می افزایند.

عباسپور تصریح کرد: دولت کارت معیشت را برای مردم تعریف کرده و می تواند با استفاده از همین کارت به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند بنابراین اکنون در شرایط اضطراری قرار نداریم و نباید به فوریت این طرح رأی داد.

توزیع کالابرگ ها در زمان جنگ موجب کاهش فشار اقتصادی بر مردم می شد

در ادامه مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ، گفت: دولت براساس بند 12 اصل 3 قانون اساسی موظف است اقتصاد صحیح و عادلانه را طبق موازین اسلامی برای رفع فقر و هر نوع بی عدالتی در کشور پایه ریزی کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، اظهار کرد: با ضعف و ناکارآمدی در حوزه اجرا اثر این جنگ اقتصادی بر مردم و اقشار آسیب پذیر مضاعف شده حتی خط فقر به دهک های بالاتر هم رسیده است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و همچنان سخنان اخیرشان بیان فرمودند که ما در زمینه عدالت عقب ماندگی داریم بنابراین باید در شرایط کنونی بحث اصلاح ساختار اقتصادی را با جدیت پیگیری کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیا معتقدیم که عده ای باید در این شرایط و فشار اقتصادی له شوند و ما چیزی نگوییم؟ در زمان جنگ 8 ساله توزیع کالابرگ ها تاثیر فشار اقتصادی بر مردم را کاهش می داد. چرا اکنون ما جنگ اقتصادی را انکار می کنیم؟

وی تاکید کرد: قطعا دشمن تلاش می کند تا نقطه آسیب ما را نقطه اقتصادی قرار دهد تا به سرمایه اجتماعی نظام آسیب بزند بنابراین ما نباید عدالت را فراموش کرده و باید واقعیت جامعه را در کف جامعه لمس کنیم، اکنون مردم برای تامین نیازهایشان دچار مشکل شده اند و باید به فوریت از مردم حمایت شود.

طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی به معنای کمبود کالا در جامعه نیست

دکتر قالیباف رئیس مجلس بعد از پایان اظهارات موافقان و مخالفان این طرح، گفت: نمایندگانی که این طرح را پیشنهاد دادند ابتدا موضوع دو فوریت مدنظرشان بود اما بعد درخواست رأی گیری برای یک فوریت را ارائه کردند.

وی ادامه داد: طرح های مشابهی در این مورد هم وجود داشت، آقای نادران و دیگر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه طرح دیگری با نام تضمین تامین کالاهای اساسی و دارو اقشار آسیب پذیر با قیمت مناسب را در دست دارند که در صورت رأی آوردن طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی می توان از طرح کمیسیون برنامه و بودجه هم به دلیل اهمیت دارو در کنار آن استفاده کرد.

رئیس مجلس خطاب به عباسپور نماینده مردم قزوین و بوئین زهرا، تصریح کرد: معنای طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی این نیست که خدای نکرده در جامعه کمبود کالا وجود دارد بلکه بحث عدالت و دسترسی دهک های پایین جامعه به کالاهای اساسی مطرح است که باید در این شرایط ارز ترجیحی به دست نیازمند و مصرف کننده واقعی برسد بنابراین یک فوریت این طرح به رأی گذاشته می شود.

پایان پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما