plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۰۸۷۷

واکنش ارمنستان درباره تهدید حمله به نیروگاه هسته‌ای این کشور

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به تهدید آذربایجان به حمله به نیروگاه اتمی این کشور اعلام کرد که این اظهارات جنایت است.
واکنش ارمنستان درباره تهدید حمله به نیروگاه هسته‌ای این کشور
به گزارش ایصال نیوز، در ادامه درگیری های مرزی مرگبار در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تنشهای لفظی، دو کشور طی بیانیه‌ای در روز پنج شنبه یکدیگر را به حملات گسترده به تاسیسات استراتژیک و مهم هم تهدید کردند.

«واقف دارگیاخلی» سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت: «طرف ارمنی باید در ذهن داشته باشد که نیروهای مسلح ما سیستم های موشکی پیشرفته‌ای در اختیار دارند که قادر به حملات دقیق به "نیروگاه هسته‌ای متسامور" هستند که می‌تواند فاجعه‌ای عظیم برای ایروان باشد.»

وی در عین حال اضافه کرد که سیستم دفاع هوایی پیشرفته جمهوری آذربایجان و تدابیر دفاعی از مخزن آبی «مینگاچویر» حمله به تاسیسات استراتژیک آذربایجان را غیرممکن کرده است.

مینگاچویر یک نیروگاه آبی بسیار بزرگ برای آذربایجان است که روی رود «کورا» ساخته شده است و برای تامین برق این کشور بسیار حیاتی است.

نیروگاه هسته‌ای متسامور تنها نیروگاه اتمی تولید برق در ارمنستان است که در سال 1979 ساخته شده است اما بعد از زلزله مهیب سال 1988 فعالیتش به حالت تعلیق درآمد اما در سال 1995 مجددا بازگشایی و فعالیت خود را از سر گرفت.

در مقابل، ارمنستان بیانیه وزارت دفاع آذربایجان را یک جنایت خوانده است. «آرتسورون آوانسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در پاسخ به این بیانیه باکو به خبرنگاران گفت: «من میخواهم تاکید کنم که مقامات ارمنستان احتمال حمله آذربایجان به غیرنظامیان را مطرح کرده‌اند. ما حتی از بمباران خانه‌ها دوری میکنیم. دیپلماتها و سیاستمداران ما در حال کار بر روی بیانیه‌ای در زمینه احتمال حمله به نیروگاه متسامور هستند. اظهاراتی با این لحن جنایت هستند.

به دنبال انتشار خبرهای روز گذشته مبنی بر یک روز آرام در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، روز پنجشنبه خبرها حاکی است که درگیری‌ها بین دو طرف از سر گرفته شد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد.

قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما