plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۰۸۵۴

هجوم هکرها به صفحات توئیتری شخصیت های معروف جهان

صفحات توئیتری جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا و چند شخصیت مشهور دیگر این کشور مورد حمله هکری قرار گرفت. در پی این اتفاق سهام توئیتر 4 درصد کاهش یافت.
هجوم هکرها به صفحات توئیتری شخصیت های معروف جهان
عصر چهارشنبه صفحه توئیتری بایدن، بیل گیتس، مایک بلومبرگ، اپل، اوبر مورد حمله سایبری قرار گرفت و تبلیغات تبدیل بیت کوین در آن قرار داده شد. گفته می‌شود صفحه توئیتری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا هم هک شده است.

تارنمای «دِ ورج» عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: صفحات توئیتری شرکت‌های بزرگ و اشخاص در یکی از گسترده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین هک‌های این پلتفرم به خطر افتاده است.

در این تارنما افزوده شده است: همه در خدمت ارتقای کلاهبرداری بیت کوین است که به نظر می‌رسد درآمد ناچیزی را برای خالق آن ایجاد می‌کند. ما نمی‌دانیم چگونه اتفاق افتاده است یا حتی ممکن است سیستم‌های توئیتر تا چه حد به خطر بیفتد.

این هک از ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی آغاز شده و به حساب‌های معتبر به صورت منظم وارد می‌شود.

همه چیز از آنجایی شروع شد که به نظر می‌رسد حساب توئیتر الون مسک با هکری که قصد استفاده از آن برای اجرای کلاهبرداری بیت کوین داشت، به خطر افتاد.

صفحه بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت هم در دام همان کلاهبرداران که ظاهرا یک پیام مشابه با یک آدرس کیف پول بیت کوین ارسال کرده اند، افتاده است.

سخنگوی گیتس گفت ما می‌توانیم تایید کنیم که این توئیت توسط بیل گیتس ارسال نشده است. به نظر می‌رسد این بخشی از مساله بزرگتری است که توئیتر با آن روبرو است. توئیتر آگاه است و برای بازگرداندن حساب کار می‌کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما