plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۰۸۴۵

آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از انهدام یک تأسیسات نظامی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح ارمنستان در مرز خبر داد.
آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اذربایجان سرهنگ واجیف دارگیاخلی گفت: "در جریان درگیری ها در جهت منطقه «تووز» در تاریخ 14 ژوئیه ، یکی دیگر از تاسیسات نظامی نیروهای مسلح ارمنستان با آتش دقیق واحدهای ما نابود شد."

سرهنگ دارگیاخلی همچنین اظهار داشت: "در نتیجه اقدامات برای سرکوب فعالیت های رزمی دشمن، تجهیزات نظامی نیروهای مسلح ارمنستان با آتش دقیق واحدهای ما نابود شد." وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ویدئویی از عملیات را در وب سایت خود قرار داده است.

روز یکشنبه درگیری نظامی در مرز منطقه تووز آذربایجان با منطقه تاووش ارمنستان رخ داد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از شلیک به مواضع خود توسط ارتش ارمنستان خبر داد. به گفته باکو، سه سرباز آذربایجانی جان باختند، ارتش ارمنستان نیز متحمل خسارات شد.

وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشت كه ارتش جمهوری آذربایجان با پشتیبانی توپخانه سعی در تصرف مواضع دفاعی ارمنستان كرد.

به گفته ایروان، آذربایجان متحمل خسارت شد، اما به ارمنستان خسارتی وارد نشد.
از سوی دیگر مهندس سامان نیازی، از مدیران موسسه بین المللی صلح زیبا در ایران در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در مورد درگیری های اخیر میان ارمنستان و آذربایجان اظهار داشت: :"بی شک مناقشه قره باغ از طریق جنگ و درگیری نمی تواند حل گردد، ".

وی افزود: ادامه درگیری های طولانی بین دو همسایه، آن هم در شرایط کنونی که شیوع پاندومی کرونا ویروس  به عنوان دشمن مشترک علیه بشریت هر روز حیات و سلامتی انسان‌ها را تهدید می کند، تحمیل رنج و درد و نگرانی مضاعف برای دو ملّت بزرگ آذربایجان و ارمنستان است. عقلانیت و منطق حکم می کند این دو همسایه هرچه سریعتر سلاح بر زمین بگذارند و خود دنبال راه حل های بدون خشونت و گفتگوهای توأم با احترام متقابل و حفظ حقوق طرفینی مشکل خود را حل کنند".

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما