plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۰۸۲۰
در دیدار با مجمع نمایندگان مازندران

حاجی میرزایی: سند تحول آموزش و پرورش را به یک تقاضای اجتماعی تبدیل می‌کنیم

کمک کنید تا نهاد معلم را با کیفیت کنیم
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مجمع نمایندگان مازندران بر تبدیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مطالبه و تقاضای اجتماعی تاکید کرد.
حاجی میرزایی: سند تحول آموزش و پرورش را به یک تقاضای اجتماعی تبدیل می‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز از وزارت آموزش و پرورش، در این دیدار که با حضور 12 نفر نمایندگان استان مازندران در محل این وزارتخانه برگزار شد وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از همکاری نمایندگان به تعابیر بسیار بلند و جالب مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه بیش از 98 درصد از صحبت‌های نمایندگان حرف‌های ما نیز هست و هم عقیده و هم جهت هستیم.»

وی بر اهمیت اجرای سند تحول که دغدغه نمایندگان استان بود تاکید کرد و گفت: «شش زیر نظام داریم. باید آنان را با شرایط فعلی تطبیق و اولویت بندی کنیم. در وهله اول؛ برای یک از این رویه‌ها، معادله‌هایی درنظرگرفته شد و به طور قطع اکثر فعالیت‌ها معطوف به سند است. دوم؛ می‌خواهیم سند را به یک تقاضای اجتماعی تبدیل کنیم. زیرا مهم توضیح دادن سند نیست مهم آن است که به موضوعاتی برسیم که قابلیت اجتماعی را داشته باشد. معلم زمانی با سند پیوند می‌‌خورد که بداند موضوع سند همان دغدغه اوست.»

25 موضوع رصد شده است که امید داریم به نتیجه برسد

حاجی میرزایی تقویت مهارت در دانش‌آموزان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: «مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز بر این مهم تاکید کردند و طبق قانون هم 50 درصد از دانش‌آموزان باید به سمت آموزش‌های حرفه‌ای بروند. آمار استان مازندران هم در حدود 36 درصد است که آمار خوبی است.»

وی درباره وضعیت معیشت و حقوق معلمان گفت: «در 9 ماه اخیر بیش از 2 میلیون به حقوق فرهنگیان اضافه شده است. 4 نوبت افزایش حقوق داشته‌ایم که 2 بار خاص فرهنگیان بوده است. درباره بازنشستگان فرهنگی که در حیطه پیگیری ما هست، ما به جد دنبال بهبود وضعیت آنان هستیم.»

وی با اشاره به آموزش‌های مجازی در دوره کرونا یادآور شد: «در این آموزش‌ها به همه ابعاد توجه شده است. در مورد چاقی دانش‌آموزان هدف گذاری کردیم که طبیعتا زمینه ساز بیماری است. کرونا یک فرصت طلایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است، فرصت طلایی به جهت امکان سیاست گذاری است که ظرفیت آن بیشتر است و امکان عدالت را بهتر می‌توان فراهم کرد. اکنون کل محتوای آموزشی مدارس تیز هوشان در شبکه شاد بار گذاری شده و در دسترس همه است. اما مخاطره هم دارد که اول عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان است که برای این موارد اشکال مختلفی از آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی را طراحی کرده‌ایم.»

حاجی میرزایی گفت: «در مورد استخدام ما قصه پر غصه‌ای داریم باید آنچه قانون و سند تحول می‌گوید اجرا کنیم. معلم جانشین همه نداشته هاست باید به سمت جذب بهترین‌ها برای معلمی باشیم کمک کنید تا نهاد معلم را با کیفیت کنیم.»

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما