plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۰۷۸۶

ادعاهای استیو بنن علیه چین درباره منشاء کرونا ویروس

استراتژیست سابق کاخ سفید مدعی شد، دانشمندان شاغل در آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان که به عنوان منشاء بالقوه کووید-۱۹ شناخته می‌شود، گریخته‌اند و اکنون با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا کار می‌کنند.
ادعاهای استیو بنن علیه چین درباره منشاء کرونا ویروس
به گزارش ایصال نیوز، استیو بنن، استراتژیست سابق دونالد ترامپ، که از مخالفان سرسخت چین است، بدون ارائه مدرک به روزنامه دیلی‌ میل گفت که محققانی از موسسه ویروس‌شناسی ووهان با غرب در حال همکاری هستند تا نشان دهند شیوع ویروس کرونا ناشی از درز این ویروس به بیرون از آزمایشگاه بوده و لاپوشانی بعد آن به قتل عمد منجر شده است.

استیو بنن که به عنوان طراح پیروزی انتخابات ترامپ در ۲۰۱۶ شناخته می‌شود، گفت: آن‌ها هنوز با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند اما افرادی از بیرون آزمایشگاه ووهان و دیگر آزمایشگاه‌ها هستند که به غرب آمده‌اند و مدارکی در اثبات تقصیر حزب کمونیست چین ارائه کرده‌اند. فکر می‌کنم مردم شوکه شوند.

به گفته این مقام سابق کاخ سفید، این فراری‌ها همچنین با آژانس‌هایی در اروپا و انگلیس صحبت کرده‌اند.

او ادامه داد: کارکنان این آزمایشگاه‌ها از اواسط فوریه چین و هنگ‌کنگ را ترک کرده‌اند. اطلاعات آمریکا در کنار ام‌آی۵ و ام‌آی۶ تلاش دارند تا یک پرونده حقوقی بسیار جامع ایجاد کنند که البته ممکن است زمان زیادی ببرد.

استیو بنن در ادامه از سازمان بهداشت جهانی و دولت چین بابت آنچه "همدستی" ادعایی در این بحران خواند، انتقاد کرد.

دولت چین ادعاهایی مبنی بر درز این ویروس از آزمایشگاه را تکذیب می‌کند و سازمان بهداشت جهانی هم ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه در دوران این پاندمی بازیچه دست چین بوده است، نمی‌پذیرد.

او همچنین گفت، جاسوس‌ها روی این قضیه کار می‌کنند که شیوع این ویروس نتیجه یک اتفاق تصادفی بوده که با تجربه تولید واکسن و داروهای درمانی برای مقابله با ویروس‌هایی به سبک سارس ارتباط داشته است.

استراتژیست سابق کاخ سفید همچنین از بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس خواست تا از طرح‌هایی که به غول مخابراتی هوآوی چین اجازه می‌دهد تا روی شبکه جدید ۵جی بریتانیا کار کند، کنار بکشد.

استیو بنن گفت: از نظر من، هوآوی باید در تمامی کشورها و سراسر جهان تعطیل شود و تجهیزات آن‌ها جمع‌آوری شوند. من به بوریس جانسون می‌گویم که جلوی هوآوی را بگیرید و کارتان را ادامه دهید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما