plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۰۷۸۴

کرونا در آمریکا وحشیانه می تازد

بیش از ۶۶ هزار مبتلا در یک روز
آخرین آمار اعلامی از آمریکا شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور در روز شنبه بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر را نشان می دهد. پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا، رئیس جمهور آمریکا از ماسک استفاده کرد.
کرونا در آمریکا وحشیانه می تازد
به گزارش ایصال نیوز، برآوردهای آماری دانشگاه «جونز هاپگینز» نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت گذشته در تمام ایالت‌های آمریکا مجموعاً، ۶۶ هزار و ۵۲۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی یک روز گذشته بیش از ۷۰۰ آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به بیش از ۳ میلییون و۲۴۲هزار نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۴۰۳ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه «ورلدامتر» ۳ میلییون و ۳۵۵هزار مبتلا گزارش کرده است که مقداری از آمار دانشگاه «جونز هاپکینز»  بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جونز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، شمار روزانه آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا برای پنجمین روز متوالی از ۶۰ هزار نفر  فراتر رفت.

این در حالی است که از نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این رکوردشکنی‌های پی‌درپی در ابتلای روزانه، «خبری عالی» به دلیل افزایش تعداد تست آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در این کشور است.

دونالد ترامپ که پیشتر مخالفت خود با استفاده شخصی از ماسک را اعلام کرده بود، سرانجام دیروز شنبه هنگام بازدید از مرکز درمانی نظامی «والتر رید» با ماسک برای اولین بار در انظار عمومی مشاهده شد.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما