plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۰۷۷۹

ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بورس وارد می‌شوند، گفت: براساس آمار موجود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که امروز تصمیماتی درباره این موضوع در شورای عالی بورس اتخاذ شد.
ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بورس
به گزارش ایصال نیوز، «حسن قالیباف اصل» امروز (شنبه) در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت الکترونیکی در بازار سرمایه ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهام عدالت مسئولیت بزرگی بود که به بازار سرمایه سپرده شد که بخش بزرگی از این مسئولیت به شرکت سپرده مرکزی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهمی بود که بعد از ١٥ سال به نتیجه رسیده است، گفت: این موضوع به یک مساله جدی ملی تبدیل شده بود که بعد از چندین سال و با آزادسازی آن مشمولین سهام عدالت قادر به مشاهده دارایی و معامله سهام خود شدند.

قالیباف به اعتماد رهبر معظم انقلاب به شورای عالی بورس و بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: آزادسازی سهام عدالت می تواند برکات و نوآوری های زیادی را برای بازار سرمایه داشته باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ابتدا تصور ورود ٤٩ میلیون دارنده سهام عدالت به بازار سرمایه در مقایسه با ١٢ میلیون نفری که در بازار سرمایه حضور دارد، به نظر عدد بزرگی بود که می توانست ابهاماتی را برای فعالیت در این زمینه ایجاد کند.

وی اظهار داشت: با توجه به چنین مساله ای، موضوع تجمیع سرمایه مطرح شد تا سیستم های موجود قادر به پاسخگویی وضعیت جدیدی باشند که با آزادسازی سهام عدالت ایجاد شده است.

قالیباف گفت: با توجه به گستردگی فعالیت و به منظور کاهش بار بر روی سیستم معاملات، در حال حرکت از مشتری محوری به کارگزاری محوری هستیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه حدود ۱۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت برای مدیریت سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، گفت: براساس آمار موجود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند که امروز در شورای عالی بورس تصمیماتی در زمینه آیین‌نامه شیوه مدیریت سهام عدالت اتخاذ شد.

وی با اشاره به شرکت‌های غیربورسی موجود در پرتفوی سهام عدالت، گفت: برای این شرکت‌ها یک هلدینگ ملی تشکیل و همه مشمولین سهام عدالت سهام‌دار این هلدینگ خواهند شد و پس از آن این هلدینگ، بورسی می شود.

قالیباف اظهار داشت: در صدد هستیم تا هر چه زودتر اقدامات مربوط به نهایی شدن سهام عدالت را به نتیجه برسانیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اختلالات هسته معاملات که این روزها معضلاتی را در بازار ایجاد کرده است، افزود: در زمینه طراحی یک سیستم، قراردادی را با دانشگاه تهران امضا کرده ایم که امیدواریم تا آخر سال به مرحله رونمایی برسد.

وی با اشاره به پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه گفت: اکنون در مراحل آخر ورود شرکت‌های دیجی کالا، تپسی به بازار سرمایه قرار داریم که البته این موضوع نیاز به اصلاحاتی دارد و ممکن است قوانین جدیدی مطابق با وضعیت این شرکت‌ها تدوین شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما