plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۰۷۷۶

دانشمندان انگلیسی: عمر ویروس کرونا در سرما ۱۰ برابر می‌شود

دانشمندان انگلیسی روز شنبه هشدار دادند که عمر ویروس کرونا در سرما تا ۱۰ برابر افزایش می یابد و اوج‌گیری دوباره همه‌گیری این ویروس، ممکن است منجر به قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده در فصل زمستان شود.
دانشمندان انگلیسی: عمر ویروس کرونا در سرما ۱۰ برابر می‌شود
تارنمای روزنامه دیلی میل چاپ لندن نوشت؛ این دانشمندان به دولت انگلیس گفته اند که آماده موج دیگری از همه گیری بیماری کووید-۱۹ در زمستان باشند، زیرا به شواهد و مدارک نیرومندی دست یافته اند که سرما، عمر این ویروس را ۱۰ برابر می کند. آنان افزودند که این امر همراه با فشار سالانه آنفولانزای فصلی بر نظام بهداشت و درمان ملی، به این معناست که انگلیس به سوی زمستان دشواری پیش می رود.

دولت انگلیس قصد دارد هرگونه اوجگیری مجدد این ویروس را از طریق اعمال قرنطینه منطقه ای و محلی، مهار و مدیریت کنند.

مشاوران علمی دولت انگلیس شواهد محکمی در اختیار دارند که بهترین دما برای رشد این ویروس حدود چهار درجه سانتیگراد (معادل با ۳۹ درجه فارنهایت) است. به گفته مقام های رسمی، قابل توجه است که شهر پنج میلیون نفری ملبورن استرالیا که اکنون در فصل زمستان قرار دارد، باید در روزهای آینده برای دومین بار مقررات قرنطینه را اجرا کند.

به گفته کارشناسان؛ دوام و پایداری این ویروس در دماهای پائین تر و سردتر بیشتر می شود و احتمال گردآمدن مردم در خانه ها و اماکن سربسته در فصل زمستان بیشتر است که همین امر موجب افزایش خطر انتقال این بیماری می شود.

به گفته پرفسور جیمز نایسمیت از دانشگاه آکسفورد؛ آمار و ارقام به ما می گویند بعید است این ویروس در انگلیس پیش از زمستان نابود شود، در هر صورت این ویروس جهانی شده و واکسن ندارد و باید طرح و برنامه ای برای همزیستی با آن داشته باشیم.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما