plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۱۰۶۴۸

اردوغان: ترکیه را به مرکز پزشکی سه قاره تبدیل خواهیم کرد

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه «بیمارستان‌های شهر» ترکیه در اروپا مشابهی ندارند، بر عزم دولت این کشور برای تبدیل ترکیه به مرکز پزشکی درمانی سه قاره تاکید کرد.
اردوغان: ترکیه را به مرکز پزشکی سه قاره تبدیل خواهیم کرد
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح بیمارستان شهر «دکتر لطفی کردار» در استانبول اعلام کرد: مقابله ترکیه با ویروس کرونا روزنه تازه‌ای برای ترکیه در گردشگری سلامت باز کرده است. در خصوص تبدیل کردن ترکیه به مرکز پزشکی درمانی سه قاره مصمم هستیم.

وی ادامه داد: "تمام تلاش‌مان این بود که این بیمارستان جدید هم یک اثر شایسته استانبول و هم سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر زلزله باشد. این بیمارستان که به لحاظ تجهیزات و زیرساخت یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌ها در نوع خود به شمار می‌رود، از ظرفیت درمان سرپایی سالیانه 3.5 میلیون بیمار برخوردار بوده و انتظار می‌رود روند درمانی 150 هزار بیمار بستری در آن انجام شود. پیش‌بینی می‌کنیم در این بیمارستان سالانه 100 هزار عمل جراحی به‌ویژه در زمینه بیماری سرطان انجام خواهد شد".

اردوغان تاکید کرد: با اطمینان می‌گویم که «بیمارستان‌های شهر» ما در اروپا مشابهی ندارد و در صدر فهرست بهترین بیمارستان‌های جهان قرار دارند.

وی اظهار داشت: "ویروس کرونا که باعث جان باختن 550 هزار تن در سراسر جهان شده است. یکبار دیگر برای ما اهمیت بهداشت و زیرساخت‌های بهداشتی را نشان داد. بواسطه تدابیر و روش‌هایی که اتخاذ کردیم در ردیف کشورهایی قرار گرفتیم که کمترین آمار قربانیان کرونا را دارند. در راستای درمان هیچ یک از شهروندان غفلت نکردیم، به همه شهروندانمان خدمات پزشکی ارائه کردیم".

اردوغان گفت: "بدون هیچ نوع تبعیض دینی، زبانی، نژادی و منطقه‌ای به 138 کشور جهان لوازم و تجهیزات پزشکی و بهداشتی ارسال کردیم. امروز علاوه بر بیمارستان‌های کشور، در بیمارستان‌های بسیاری از کشورها از برزیل تا سومالی از دستگاه‌های تنفس مصنوعی ساخت ترکیه استفاده می‌شوند".

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خاطرشنان کرد: مبارزه مثال زدنی‌‌مان با بیماری کرونا، روزنه تازه‌ای برای ترکیه در گردشگری سلامت باز کرده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما