plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۱۰۶۴۳

تغییرات مهم در سازمان امنیتی عراق

«عبدالغنی الأسدی» رئیس سرویس امنیت ملی عراق شد
نخست وزیر عراق طی فرمانی «قاسم الاعرجی»، وزیر کشور پیشین عراق را به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور و «عبدالغنی الاسدی» را به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی به جای «فالح الفیاض» منصوب کرد. الاسدی پیش تر یکی از فرماندهان دستگاه مبارزه با تروریسم عراق بود.
تغییرات مهم در سازمان امنیتی عراق
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق (واع) ظهر امروز شنبه، از صدور دو حکم انتصاب مهم توسط مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در دستگاه امنیت ملی عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تغییراتی را در ساختار امنیتی این کشور ایجاد کرد و با صدور حکمی «عبدالغنی الأسدی» را به عنوان رئیس دستگاه امنیت ملی عراق منصوب کرد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین با صدور حکمی دیگر به فعالیت‌های «فالح الفیاض» به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور پایان داد. وی در حکمی «قاسم الاعرجی» را به جای «فالح الفیاض» به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب کرد.

پایگاه خبری شبکه المیادین نیز از انتخاب «قاسم الاعرجی» وزیر کشور پیشین عراق و از فرماندهان سازمان بدر به عنوان مشاور امنیت ملی و پایان فعالیت «فالح الفیاض» در این پست خبر داد. بنا بر این گزارش، «عبدالغنی الاسدی» نیز به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی عراق انتخاب شد.

گفتنی است، الاسدی از فرماندهان عملیات‌های آزادسازی شهرهای «آمرلی»، «بیجی»، «تکریت»، «الرمادی»، «فلوجه» و «موصل» در عراق بود که تا پیش از انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست بود.

نخست وزیر عراق هفته گذشته اعلام کرده بود که برای اداره بهتر امور عراق، تغییراتی را در ساختار مدیریتی واجرایی عراق ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما