plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۰۶۱۹

ژان کاستکس به عنوان نخست‌وزیر جدید فرانسه معرفی شد

منابع رسانه‌ای فرانسه روز جمعه اعلام کردند که ساعاتی پس از استعفای «ادوار فیلیپ» از سمت نخست‌وزیری فرانسه، «ژان کاستکس» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور معرفی شد.
ژان کاستکس به عنوان نخست‌وزیر جدید فرانسه معرفی شد
خبرگزاری فرانسه به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره‌ای نکرده است. فیلیپ بامداد جمعه تقاضای استعفای خود را به امانوئل مکرون رییس جمهوری اعلام کرد و مکرون نیز آن را پذیرفت.

پیش از انتخاب کاتکس، برخی منابع غیر رسمی نام "فلورانس پارلی" وزیر دفاع کنونی فرانسه را برای احراز مقام نخست وزیری اعلام کردند.

کاستیکس ۵۵ ساله معاون پیشین "نیکولا سارکوزی" رییس جمهوری اسبق فرانسه و از اعضای حزب جمهوری این کشور است که ریاست شهرک "براد" در جنوب غرب فرانسه را عهده دار بوده است.

وی از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) نیز به عنوان کمیسر مشترک در وزارت‌خانه‌های فرانسه برای امور مربوط به لغو محدودیت‌های قرنطینه پس از شیوع ویروس کرونا تعیین شده بود.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که وی باید گزینه‌هایی برای روند جدید در کشورش را انتخاب کند.

مکرون گفت: این روند شامل اهداف جدید برای کسب استقلال، بازسازی، آشتی و روش‌های جدید اجرایی خواهد شد که در پشت آن یک تیم جدید حضور خواهد داشت.

استعفای فیلیپ پس از آن روی می‌دهد که وی در هفته‌های گذشته محبوبیت زیادی به دست آورد و در انتخابات شهرداری‌ها که چهار روز پیش برگزار شد، توانست با کسب ۵۸ درصد آرا پیروزی چشمگیری به دست آورد.

بر اساس نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۷ درصد فرانسوی ها خواستار آن بودند که فیلیپ همچنان در سمت خود باقی بماند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما