plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۰۵۹۰

مایک پمپئو، روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد

وزیر خارجه ایالات متحده بار دیگر روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت؛ آمریکا باید فورا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.
مایک پمپئو، روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت: "روسیه طالبان را تجهیز و با ارتش آمریکا در افغانستان مقابله می‌كند."

وزیر امور خارجه آمریکا در كنفرانس مطبوعاتی گفت: "اینکه روسیه در افغانستان به گونه ای عمل می كند كه در مقابل آمریکا قرار گیرد، جدید نیست."

به گفته مایک پمپئو، نمایندگان فدراسیون روسیه بیش از یک دهه است که سلاح های سبک به طالبان می فروشند. پمپئو خاطرنشان کرد: "روسها 10 سال است که سلاح های کوچک (به طالبان) می فروشند، که جان آمریکایی ها را تهدید می کند. ما به این موضوع اعتراض کردیم. هر وقت با همتای روسی خود ملاقات کردم، درباره این موضوع گفته‌ام:" این کار را متوقف کنید. "

پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز مقاله ای را منتشر کرده بود که ادعا می کرد که سازمان‌های اطلاعات نظامی روسیه به شبه نظامیان وابسته به طالبان برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می دهد.

از سوی  دیگر، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که چهارشنبه منتشر کرده ادعا می‌کند دولت روسیه با طالبان برای «تسریع خروج نظامیان آمریکا» از افغانستان همکاری کرده است. پنتاگون در این گزارش که عنوان ادعامحور «تقویت امنیت و ثبات در افغانستان» برای آن انتخاب شده ادعا کرده که گروه طالبان با القاعده برای تضعیف دولت افغانستان همکاری می‌کند.

این خبر با واکنش‌های تند ترامپ و همچنین مقام‌های روسیه روبرو شد و آنها قویا این گزارش را رد کرده‌اند اما مقام‌های ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواستار توضیحات سران سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درباره این خبر شدند. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت که آمریکا باید فورا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با اظهارنظر درباره مقاله روزنامه نیویورک تایمز، آن را "داستان دیگری" خواند و گفت كه هیچ كس به او یا معاون رئیس جمهور یا رئیس دفتر کاخ سفید در مورد حملات به اصطلاح روسی به سربازان آمریکایی در افغانستان گزارش نشده است.

نمایندگان طالبان نیز ادعاهای دریافت کمک مالی برای سازماندهی حملات به نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی در افغانستان را تکذیب کردند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما