plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۱۰۵۸۷
در واکنش به اظهارات هوک مبنی بر گزینه نظامی علیه تهران

موسوی: ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه نظامی خود دریغ نخواهد کرد

تهدید واقعی منطقه حضور مخرب و بی ثبات کننده آمریکا است
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد مادامی که مقام‌های آمریکا - هر چند به گزاف - از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می‌گویند و خروج خود از منطقه را به تاخیر می‌اندازند، ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه دفاعی خود با تکیه بر توان داخلی دریغ نخواهد کرد.
موسوی: ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه نظامی خود دریغ نخواهد کرد
به گزارش ایصال نیوز از وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در واکنش به اظهارات برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ماموریت تفرقه افکنانه اش به کشورهای منطقه و تهدیدات وی علیه ایران، مطالب بی ارزش گفته شده از سوی وی را بی پایه و اساس دانست و بشدت محکوم و رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هوک همزمان با تلاش مذبوحانه برای توجیه بی اساس موضوع تمدید محدودیتهای تسلیحاتی، از گزینه نظامی در مورد ایران صحبت می کند؛ گزینه ای کپک زده که سال هاست روی میز روسای جمهور متوهم آمریکا خاک می خورد.

او ادامه داد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در بخش نظامی کاملا مشخص و ماهیت این برنامه‌ها کاملا دفاعی است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تاکید کرد: تهدید واقعی منطقه حضور مخرب و بی ثبات کننده آمریکا، تبدیل منطقه به پایگاه های نظامی و جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه بدلیل تفرقه افکنی و ایجاد هراس بمنظور فروش آسان تولیدات صنایع نظامی این کشور است.

موسوی در ادامه اظهار داشت: مادامی که مقامات آمریکا هر چند به گزاف از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می گویند و خروج خود از منطقه را به تاخیر می اندازند، جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش مشروعی برای تقویت بنیه نظامی خود با تکیه بر توان داخلی دریغ نخواهد کرد و این امر را حق مسلم خود در دفاع از منافع ملی ایرانیان می داند.

وی افزود: هوک در حالی در مورد تحریم تسلیحاتی ایران اقدام به رایزنی کرده که کشورش و برخی از متحدینش دارای صدها بمب هسته ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی بوده و در عین حال هیچ گونه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر نهادهای بین المللی ندارند و آژانس نیز هیچگونه بازرسی از تاسیسات هسته ای آنها ندارد و بدتر آنکه آمریکا با فروش انبوه تسلیحات و تجهیزات پیشرفته به این کشورها، منطقه را عملا به انبار باروت تبدیل کرده و بسیاری از این سلاح ها  همچنان علیه مردم مظلوم و بی پناه یمن و فلسطین و عراق و سوریه و دیگر ملتهای منطقه استفاده می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه، سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا پیشتر در اظهاراتی گفته بود که گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران همچنان روی میز است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما