plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۱۰۵۸۲
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

استان اصفهان در وضعیتِ هشدارِ ابتلا به کرونا قرار گرفت

تعداد بیماران بدحال کرونایی افزایش یافته است
آرش نجیمی گفت: استان اصفهان در زمینه ابتلا به کرونا، امروز چهارشنبه در وضیتِ هشدار قرار گرفته و سرعت ابتلا و بستری شدن بیمارانش شتاب گرفته است.
استان اصفهان در وضعیتِ هشدارِ ابتلا به کرونا قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اصفهان در حدود یک و نیم ماه گذشته در زمینه ابتلا به کرونا در مقایسه با سایر استان‌ها در وضعیت معمولی قرار داشت و تعداد بیماران بستری شده جدید روزانه در بیمارستان‌ها ۲ رقمی بود اما امروز چهارشنبه با افزایش موارد ابتلا و بستری، این تعداد سه رقمی شد و به بالای یکصد نفر رسید.

وی با بیان ‌اینکه در یک و نیم ماه گذشته تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان‌های استان کمتر از ۵۰۰ نفر بود، تصریح کرد: اما از حدود یک هفته گذشته، تعداد موارد بستری افزایش یافت و به بیش از این رقم رسید. نجیمی هشدار داد: در صورت افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای آینده، احتمال رسیدن تعداد بیماران بستری شده به بالای ۶۰۰ نفر وجود دارد و این استان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه شیب سرعت ابتلا و موارد بستری ناشی از کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته تُند شده است، تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا که بدحال هستند نیز افزایش یافته و در یک هفته گذشته سه رقمی شده و به بالای یکصد نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ابتلا به کرونا در میان گروه‌های سنی جوانان و میانسالان نیز افزایش یافته است، افزود: این موضوع گویای افزایش ابتلا به کرونا در میان افرادی است که بیشتر در سطح جامعه تردد دارند.

نجیمی با اشاره به اینکه تعداد جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان اصفهان تاکنون تغییر زیادی نکرده است، تصریح کرد: اما اگر وضعیت ابتلا به کرونا با همین شتاب پیش رود احتمال افزایش مرگ و میر در روزهای آینده بویژه در میان افراد بدحال وجود دارد.

وی در باره آخرین وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها توضیح داد: از ۲ هفته گذشته همه بیمارستان‌ها موظف شدند که بر اساس ظرفیت خود، تعدادی از تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه (ICU) را به بخش کرونا تخصیص دهند و از هفته گذشته ۲۰ درصد به ظرفیت این بخش در بیمارستان‌ها اضافه شد.

نجیمی، بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان اصفهان در زمان حاضر را خورشید، امین و الزهرا(س) اعلام و اضافه کرد: در صورت افزایش موارد ابتلا ممکن است در روزهای آینده بطور مجدد بیمارستان‌های امین و خورشید نیز بطور کامل برای کرونا اختصاص یابند.

گفتنی است، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نییز امروز چهارشنبه گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌ غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما