plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۰۵۴۳

بهداشت جهانی کارشناسان خود را برای بررسی منشاء کرونا به چین اعزام می کند

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تیمی از کارشناسان برای بررسی منشاء کرونا به چین می‌روند. تاکنون 210 کشور از جمله آمریکا، برزیل، روسیه، هند،ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، شیلی، پرو، ایران و ترکیه به این بیماری کشنده گرفتار شده اند.
بهداشت جهانی کارشناسان خود را برای بررسی منشاء کرونا به چین اعزام می کند
به گزارش ایصال نیوز، روز دوشنبه، رویترز این خبر را در حالی منتشر کرد که آمریکا مدعی است کرونا از آزمایشگاهی در چین منتشر شده، اما تاکنون سندی در این باره منتشر نکرده است و چین نیز ادعای آمریکا را بشدت رد کرده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با این ویروس محدودیت‌های گسترده‌ای را اعمال کردند.

شیوع این ویروس، تأثیرات منفی زیادی نیز بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها گذاشته است.

تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۳۰۸ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها بیش از ۵۰۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا، برزیل، روسیه، هند،ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، شیلی، پرو، ایران و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که بیشترین آمار ابتلا و جان‌باختگان کرونایی را دارند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما