plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۱۰۴۸۲
در توئیتی درباره دفاع از اصل مذاکره

مشاور روحانی: بدون پذیرش اصل مذاکره، راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد

مذاکره تنها راه تأمین دائمی منافع ملّی است
حمید ابوطالب با بیان اینکه مذاکره، ارتباطی به این که طرف مقابل کیست ندارد، این نادرست‌ترین برداشت از خودِ مذاکره است؛ تصریح کرد: اصل مذاکره با چگونگیِ انجام آن متفاوت است و نادرستیِ چگونگیِ انجام آن در مراحل مختلف به معنای نادرستیِ مذاکره نیست؛ بدون پذیرشِ اصل مذاکره، هیچ راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد.
مشاور روحانی: بدون پذیرش اصل مذاکره، راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد
به گزارش ایصال نیوز، مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران در توییتی نکاتی را درباره دفاع از اصل مذاکره بیان کرد.

در رشته توئیت های حمید ابوطالب آمده است: اندر دفاع از"اصلِ مذاکره" تصویر موجود در ساحتِ سیاسی در مورد "اصل مذاکره" در سیاست خارجی، بر سه محور استوار است.  

وی ادامه داد: عدم اعتقاد به اصلِ مذاکره به دلیل هراس از شکست در مذاکره (۸۵-۹۲)؛ مذاکره اعتماد محور (۹۲-۹۶)؛  اعتقادبه اصل مذاکره به عنوان تنها راه رسیدن به منافع‌ ملّی سه محور یاد شده است.

مشاور رییس جمهوری در ادامه نوشته است: اما در"مذاکره ‌اصیل" باید پذیرفت که مذاکره تنها راه تأمین دائمی منافع ملّی است؛ هدف مذاکره، تأمین منافع ملّی و نه تغییر در خلق و خو است؛ مذاکره باید دارای استراتژی و به دور از اعتماد و اطمینان باشد؛ مذاکره برای تعامل متوازن است، حتّی برای بکارگیری سپرونیزه هم باید به مذاکره باور داشت.  

ابوطالب در ادامه آورده است: مذاکره، ارتباطی به این که طرف مقابل کیست ندارد، این نادرست‌ترین برداشت از خودِ مذاکره است؛ اصل مذاکره با چگونگیِ انجام آن متفاوت است و نادرستیِ چگونگیِ انجام آن در مراحل مختلف به معنای نادرستیِ مذاکره نیست؛ بدون پذیرشِ اصل مذاکره، هیچ راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما