plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۱۰۴۸۰
در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی در وزارت کشور

محمد خدادی: شریک سازی مردم در جریان رسانه ای کشور، اصل اساسی اداره جامعه است

جریان اطلاعات تمامی لایه های قدرت را تحت تأثیر خود قرار داده است
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه دیگر تبلیغات صرف و یکسویه و غیر تعاملی پاسخگوی مسائل و پدیده ها نیست، تأکید کرد: در جهان امروز و در عرصه رسانه و اطلاع رسانی، اصل اساسی، شریک سازی مردم در اداره جامعه است که یک وجه شاخص آن نیز شریک سازی آن ها در جریان رسانه ای و اطلاع رسانی کشور است. 
محمد خدادی: شریک سازی مردم در جریان رسانه ای کشور، اصل اساسی اداره جامعه است
به گزارش ایصال نیوز از وزارت کشور، محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در جریان نشست ویدیو کنفرانس با معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی؛ مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ها؛ مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با موضوع برنامه ها و فعالیت های شوراهای اطلاع رسانی استان ها سخن می گفت، ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری این نشست مشترک میان دو وزارتخانه کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در جهان کنونی که قدرت اصلی، قدرت اطلاعات، نشر اطلاعات و اثرگذاری اطلاعات است و جریان اطلاعات تمامی لایه های قدرت را تحت تأثیر خود قرار داده است، باید برای مواجهه سنجیده و مقابله مؤثر با لایه های متعدد و متنوع جریان سازی ها و تبلیغات علیه نظام، برنامه و آمادگی کامل داشت.

خدادی با ترسیم شماری از مهم ترین لایه ها و جریان های فضاسازی و تبلیغات ضد نظام از جمله گروهک منافقین، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، به برنامه ریزی و تلاش مستمر و گسترده این جریان ها برای رصد مداوم و جمع آوری اخبار و اطلاعات کشور و پردازش و محصول سازی این جریان ها علیه نظام اشاره کرد و گفت: این لایه ها ۴ محور و موضوع اصلی یعنی القاء ناکارآمدی، سوء مدیریت، فساد و سیاه نمایی از وضعیت کشور را در کانون توجه و جریان سازی خود قرار داده و به شکل مداوم، هدفمند و ۲۴ ساعته به تولید و انتشار اخبار فراوان در این زمینه می پردازند.

وی افزود: شوراهای اطلاع رسانی استان ها می توانند با برنامه ریزی و اقدام در راستای شناسایی، رصد، تحلیل و مقابله با این جریان ها، نقش مؤثری در تأمین منافع ملی و ارتقاء امنیت ملی کشور در سطح استان ها ایفا کنند.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ضمن بیان این مطلب افزود: شورای اطلاع رسانی استان‌ها بستر ایجاد ارتباط موثر و متقابل بین دستگاهها و مردم بوده و وظیفه دارند با بهره ازهمه ظرفیت رسانه ای دراستان اولویت توجه به نیاز و مطالبات و... افکارعمومی را برای مسئولین استان تبیین و محقق نمایند

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این که امروزه دیگر تبلیغات صرف و یکسویه و غیر تعاملی پاسخگوی مسائل و پدیده ها نیست، تأکید کرد: در جهان امروز و در عرصه رسانه و اطلاع رسانی، اصل اساسی، شریک سازی مردم در اداره جامعه است که یک وجه شاخص آن نیز شریک سازی آن ها در جریان رسانه ای و اطلاع رسانی کشور است. 

وی با اشاره به این که با تولید و گسترش فرایند اطلاع رسانی اقناعی و تعاملی می توان به اثربخشی اطلاعات و داده های مورد نظر امید داشت، اظهار داشت: در این شرایط، می توان سه مأموریت اساسی برای شوراهای اطلاع رسانی استان ها ترسیم کرد: جریان شناسی، جریان سازی و خنثی سازی. محقق ساختن این مأموریت ها، نقش تعیین کننده ای در پاسخگویی به شایعات شکل گرفته بر بستر بی اطلاعی، شبهات ناشی از اطلاعات دوپهلو، ابهامات حاصل اطلاعات و القائات محصول اطلاعات بیرونی، ایفا خواهد کرد.

وی افزود: نمونه ها و مصادیق فراوانی از جمله مدیریت بحران کرونا وجود دارد که از سوی این لایه ها، هجمه ها و حملات گسترده ای مبتنی بر هر ۴ تکنیک (شایعه پراکنی، شبهه سازی، ابهام آفرینی و القاء) علیه نظام و مردم شکل گرفته و گسترش یافته است.

خدادی هم چنین با اشاره به ظرفیت های مهم و تعیین کننده شوراهای اطلاع رسانی استان ها، تأکید کرد: با بهره گیری حداکثری از این ظرفیت ها و در نظر داشتن مأموریت سه گانه جریان شناسی، جریان سازی و خنثی سازی در سطح استان ها، می توان به مواجهه منطقی، سنجیده و مؤثر با لایه های مختلف فعال علیه نظام در عرصه رسانه و اطلاع رسانی امیدوار بود.

وی افزود: شرط اصلی موفقیت در این مسیر، علاوه بر احساس مسؤولیت و تعهد ویژه در این عرصه، در نظر داشتن ضرورت تعامل و هماهنگی کامل بین تمامی اجزای شوراهای اطلاع رسانی در سطح استان ها است

وی هم چنین ضمن تأکید بر ضرورت تهیه نقشه راه رسانه ای و اطلاع رسانی حرفه ای و سنجیده مبتنی بر فهم شرایط کنونی کشور و جهان و نیز درک عمیق بروز تحولات و تغییرات عظیم در مختصات رسانه و اطلاع رسانی، اظهار داشت: مهم ترین اصل در چنین شرایطی، تدارک چشم انداز، تهیه برنامه و اقدام با بهره گیری از امکانات رسانه ای نوین است و باید برای هر پدیده و موضوعی، پیوست رسانه ای مرتبط و مؤثر داشت.

خدادی در پایان، بر آمادگی کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری و تعامل با وزارت کشور جهت ارتقاء کارکرد و تأثیرگذاری شوراهای اطلاع رسانی استان ها تأکید نمود.

در این نشست، علاوه بر جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور، ملانوری مدیرکل دفتر سیاسی و موسوی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور، انصاری مشاور وزیر و مسؤول امور اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور، جعفری زوج نماینده شورای اطلاع رسانی دولت، و جمعی از مدیران کل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/*

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما