plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۱۰۴۵۳
در نشست خبری مسئولان قضایی نجف آباد مطرح شد

رئیس دادگستری نجف آباد: هر کسی در حیطه فعالیت های اجتماعی خود را ملزم به انجام قوانین بداند

تشریح فراوانی پرونده های کیفری و حقوقی در سطح نجف آباد
حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش مردم در اجرای سند تحول قوه قضائیه، افزود: مردم باید با قوانین و مقررات آشنا شوند و هر کسی در حیطه فعالیت های اجتماعی از قوانین آن آگاه باشد و خود را ملزم به انجام آن قوانین بداند. متاسفانه تعداد زیادی از پرونده ها در اثر اعتماد بی‌جا تشکیل می شود.
رئیس دادگستری نجف آباد: هر کسی در حیطه فعالیت های اجتماعی خود را ملزم به انجام قوانین بداند
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام سید حسین حسینی، رئیس دادگستری نجف آباد، پنجشنبه پنجم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: یکی از مهمترین ارکان هر حکومتی سیستم قضایی آن است و همواره احقاق حق از آرمان های جامعه بشری بوده است و در مباحث مختلف آخرین پناهگاه مردم دستگاه قضایی است.

رئیس دادگستری نجف آباد با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی بیان کرد: وظایف قوه قضائیه طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی در پنج بخش مطرح شده است. اولین وظیفه حل خصومت ها و اختلافات مردم است، دومین وظیفه احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع، سومین وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین، چهارمین وظیفه کشف جرم و تعقیب و مجازات مجرمان و پنجمین وظیفه اقدامات متناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است.

وی با اشاره به سند تحول در دستگاه قضایی بیان کرد سرعت یافتن دادرسی حفظ کرامت مردم به عنوان مراجعین و همکاران دستگاه قضایی به عنوان کارکنان دستگاه و جلب اعتماد عمومی از جمله دستاوردهای سند تحول خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش مردم در اجرای سند تحول قوه قضائیه، افزود: مردم باید با قوانین و مقررات آشنا شوند و هر کسی در حیطه فعالیت های اجتماعی از قوانین آن آگاه باشد و خود را ملزم به انجام آن قوانین بداند. در مباحث خانوادگی، زن و شوهر باید از حقوق همدیگر آگاه باشند؛ در مسائل مالی نباید اعتماد بیجا کرد، زیرا متاسفانه تعداد زیادی از پرونده ها در اثر اعتماد بیجا تشکیل می شود.

رئیس دادگستری نجف آباد در ادامه به فراوانی پرونده های کیفری و حقوقی پرداخت و گفت: در یک سال گذشته سرقت موجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین، تهدید، مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری، تخریب و افترا بیشترین پرونده های کیفری را در شهرستان نجف آباد به خود اختصاص دادند و مطالبه وجه چک، مطالبه وجه در غیر چک، طلاق توافقی، الزام به تمکین، الزام به تنظیم سند رسمی، مطالبه مهریه، طلاق، مطالبه خسارت و مطالبه نفقه بیشترین پرونده های حقوقی در دادگستری شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

علی زارع، دادستان شهرستان نجف آباد هم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مظلوم دستگاه قضا، دکتر بهشتی، بیان کرد: امیدواریم ما هم به عنوان عضوی از جامعه در راستای احقاق حق مردم احترام به حقوق شهروندی و ... قدم کوچکی برداریم.

وی با اشاره به ماده ۷۲ آیین دادرسی کیفری گفت: اگر مدیری از وقوع جرم در اداره تابعه اش مطلع باشد و اعلام جرم نکند، تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.

دادستان شهرستان نجف آباد در ادامه افزود: قوه قضائیه برای عملکرد بهتر و احقاق حقوق مردم به همراهی، همدلی و همکاری مردم نیازمند است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : حوزه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما