plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۰۴۲۸
در جلسه شورای مسکن استان اصفهان مطرح شد

عباس رضایی: املاک مازاد نهادهای اصفهان برای احداث مسکن در اختیار دولت قرار می‌گیرد

تا ۱۰ روز آینده همه زمین‌های مازاد شناسایی می‌شود
استاندار اصفهان گفت: بر اساس تبصره ۱۲ قانون املاک مازاد نیاز نهادها و سازمان‌های این استان برای احداث مسکن در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
عباس رضایی: املاک مازاد نهادهای اصفهان برای احداث مسکن در اختیار دولت قرار می‌گیرد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز چهارشنبه در هشتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان در اداره‌کل راه و شهرسازی اظهارداشت: این قانون مصرح مجلس شورای اسلامی است که به تایید شورای نگهبان هم رسید اما برخی ادارات‌کل و سازمان‌ها هنوز تمایل به حفظ املاک و زمین‌های مازاد خود را دارند.

وی ادامه داد: این مورد در نشست روز گذشته رییس جمهور با استانداران اجرایی شد و مقرر شد که مدیران استان در این قضیه ورود کنند و زمین‌ها و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را شناسایی و بطور مستقیم به رییس جمهوری ارائه دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید ویژه رییس جمهوری بر این مورد افزود: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل و مقرر شد تا ۱۰ روز آینده  همه زمین‌های مازاد شناسایی و فهرست آنها از طریق سامانه‌ای که وجود دارد، به تهران ارائه شود.  

وی ابراز امیدواری کرد که با وارد کردن این زمین‌ها در مدار ساخت و ساز مسکن بطور قطع قیمت زمین در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

رضایی اضافه کرد: همه ما باید خودمان را جای مردمی که مستاجرند و  مسکن ندارند قرار دهیم و درد آنها را احساس کنیم و درک کنیم که این خانواده‌ها با چه مسائل و مشکلاتی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: اجرایی کردن این مصوبات گام موثری در راستای کاهش قیمت مسکن محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون اقدامات جدی و مصوبات اجرایی جدی در این زمینه انجام نشد، اظهارداشت: نمی‌توانیم فقط در این جلسه‌ها مسائل و مشکلات را بیان کنیم و نتیجه اجرایی و عملیاتی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسکن نه تنها امروز بلکه از دیرباز بعنوان یکی از مسائل مهم و اساسی مد نظر مردم بوده و یکی از درخواست‌ها و دغدغه‌های همه مسوولان و دولت‌ها بوده و هست.

رضایی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در مورد این طرح وجود دارد این است که متقاضیان باید از شرایط استفاده از این طرح برخوردار باشند.

وی گفت: ۷۰ هزار واحد بعنوان سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داده شد و متقاضیان برای آن ثبت نام کردند اما از این تعداد تا کنون ثبت نام حدود ۲۶ هزار نفر مورد تایید قرار گرفته و نهایی شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این طرح در ابتدا با اشکالاتی هم مواجه بود، افزود: متقاضیان مسکن که در شهرستان‌های کاشان، گلپایگان، سمیرم و نطنز قرار دارند نمی‌توانند در فولادشهر، مجلسی و بهارستان واحد مسکونی خریداری کنند و قرار نیست که همه را در اصفهان جمع آوری کنیم.

به گفته وی یکی از اشکالات این طرح این بود که تنها برای برخی از شهرستان‌های خاص دیده شده بود و اولین مصوبه جلسه امروز این بود که مردم در هر شهرستانی که سکونت دارند باید طرح اقدام ملی مسکن در همان شهرستان اجرا شود.

وی با بیان اینکه متمرکز کردن کار موجب کند شدن روند اجرایی آن می‌شود، اضافه کرد: خرد شدن تعداد طرح‌ها به شروع سریعتر عملیات اجرایی آن کمک می‌کند و برای خرد تر شدن این طرح، اجرای آن در بعضی بخش‌ها مانند آموزش و پرورش و بنیاد شهید به شرکت تعاونی‌های آنها واگذار خواهد شد.

رضایی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و جانبازان استان در شهر جدید بهارستان هم باید تا ۱۰ روز آینده شروع شود.

وی گفت: تصمیم خوبی برای کاهش مبلغ اجاره بها در سطح ملی در حال انجام است و ممکن است تا ۱۵ روز آینده به استان‌ها ابلاغ شود اما در شرایط کنونی یکی از راه حل‌های مهم برای کاهش اجاره بها،  اختصاص مالیات‌های عمده به واحدهای مسکونی خالی است.

هشتاد و یکمین جلسه شورای مسکن و اولین جلسه ستاد بازآفرینی استان با حضور استاندار اصفهان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و و انبوه سازان مسکن در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما