plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۱۰۴۰۶
در جلسه برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید

رئیس جمهور: همه به میدان بیایند و راه حل ها را وزرا، استانداران، کارشناسان و متخصصان بیابند

بعد از 60 سال تراز تجاری کشور مثبت شد
دکتر حسن روحانی با تشریح بخشی از دستاوردهای بزرگ کشور در عرصه های مختلف و تقدیر از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر توطئه های دشمنان، تاکید کرد: این مردم مقاوم اکنون تحت فشارند و برای برداشتن این فشارها باید همه به میدان بیایند و ضروری است که وزرا، استانداران، کارشناسان و متخصصان راه حل هایی را برای برداشتن این فشارها بیابند.
رئیس جمهور: همه به میدان بیایند و راه حل ها را وزرا، استانداران، کارشناسان و متخصصان بیابند
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: با وحدت و اتحاد باید از محدودیت های ایجاد شده توسط دشمنان به عنوان یک فرصت برای ایجاد تحولی بزرگ در کشور استفاده کنیم و نباید بگذاریم حاشیه برای دولت ایجاد شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید سه اصل سلامت، معیشت و امنیت مردم را سرلوحه همه اقدامات خود قرار دهیم، گفت: اندکی بیش از یکسال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده اما همه مدیران دولتی و از جمله استانداران باید در نظر داشته باشند که آخرین دقایق خدمت آنان به اندازه همان اولین دقایق ایجاد فرصت خدمت، ارزش و اهمیت دارد.

دکتر روحانی افزود: برخی اقدامات و خدمات دولت از جمله 2 برابر شدن تخت‌های بیمارستانی جدید و نوسازی شده و افزایش قابل توجه خدمات ویژه پزشکی، گسترش قابل توجه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت پرسرعت، افزایش 100 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه قابل توجه خطوط ریلی، افزایش بیش از 2 برابری گازرسانی به روستاها و افزایش 10 برابری جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم پایدار، مصادیق خدمتی هستند که برای مردم ملموس و به سهولت قابل درک و دیدن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در عین حال باید خدمات دولت به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی شود، اظهارداشت: استانداری‌ها و همه بخش‌های اجرایی باید در آستانه ورود به قرن جدید کارنامه عملکرد جمهوری اسلامی را به شکلی دقیق تهیه و در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند تا هم مردم کشورمان و هم جهانیان خدمات عظیم جمهوری اسلامی ایران به این سرزمین را ببینند تا قدرتمندانه وارد قرن جدید شویم.

دکتر روحانی با برشمردن برخی دیگر از خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید از جمله آغاز عملیات احداث خط هزار کیلومتری انتقال نفت به جاسک، انتقال آب به فلات مرکزی کشور، اتصال خطوط ریلی کشور از بندرچابهار به آب‌های بین‌المللی و امثال آن تصریح کرد: تهیه کارنامه خدمات جمهوری اسلامی، تقدیر از زحمات همه ایرانیانی است که در 4 دهه گذشته به عنوان کارگر، مهندس، کشاورز و یا هر عنوان دیگری برای بالندگی این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تهیه کتاب خدمات جمهوری اسلامی باعث ایجاد امید برای نسل آینده و قرن آینده در ایران خواهد شد، اضافه کرد: دشمن گمان می‌کرد با فشار وارد کردن می‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد، اما ملت ایران نشان داد که در تاب‌آوری برای حفاظت از عزت خود نظیر ندارد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش از همه استانداران خواست در هماهنگی با وزرا و مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی همه سرمایه‌های منجمد در اختیار بخش‌های دولتی را به سرمایه‌های مولد تبدیل کنند.

رئیس جمهور همچنین با یادآوری این نکته که مردم هر جا نظام نیاز به حمایت و پشتیبانی داشته با جان و دل وارد میدان شده‌اند، خطاب به استانداران تاکید کرد که امروز مردم تحت فشار تحریم‌ها و عوارض شیوع کرونا، هستند و وظیفه ماست که نهایت تلاش خود را برای برداشتن فشار از دوش مردم به کار بگیریم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشنهاد مذاکره از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: سخن گفتن از مذاکره از سوی کسانی که میز مذاکره را ترک کرده و حتی آن را شکسته و اتاق مذاکره را به آتش کشیدند، سخن عجیب و دروغی است و باید ابعاد و جزئیات این دروغگویی برای مردم به خوبی تشریح و تبیین شود.

خبر تکمیل می شود...
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما