کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش

عباس رضایی: آموزش و پرورش اقدامات ویژه ای در زمینه نظارت بر دریافت شهریه مدارس غیرانتفاعی انجام دهد

گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در توسعه و تجهیز مدارس نیازمند فرهنگ‌سازی است

2 تير 1399 ساعت 13:54

استاندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش باید با اعزام بازرسان نامحسوس و با حفظ آبروی افراد، اقدام‌های ویژه‌ای در زمینه نظارت بر دریافت شهریه‌های بی‌ضابطه برخی از مدارس غیرانتفاعی در این استان صورت دهد.


به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکترعباس رضایی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش در اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: برخی از والدین برای ثبت‌نام فرزندان خود به بُعد مسافت منزل و مدرسه توجه نکرده و دانش‌آموز خود را از یک سوی شهر در مدرسه غیرانتفاعی در سمت دیگر شهر نام‌نویسی می‌کنند که این موضوع ترددهای بی‌مورد و آلودگی هوا را در بردارد.

وی در خصوص مصوبه جلسه پیشین شورای آموزش و پرورش بیان کرد: تجهیز شیرهای سرویس‌های بهداشتی مدارس باید به صورت مشارکت مردمی و با همکاری انجمن‌های اولیا و مربیان و خیران انجام شود.

استاندار اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریورماه ادامه داد: براساس دستور رییس جمهور این زمان قابلیت انعطاف و جابجایی زمانی دارد که این موضوع باید توسط آموزش و پرورش به صورت مجزا در استان بررسی و اعلام شود.

وی تصریح کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس با توجه به اینکه ممکن است زمانبندی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس همانند گذشته نباشد می‌توانند کمبود تجهیزات و نیز نیروی انسانی را با برنامه‌ریزی مناسب و جابجایی جبران کنند.

رضایی اظهارداشت: سیاست گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در توسعه و تجهیز مدارس امری پسندیده است ولی این موضوع نیازمند فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌هاست.

وی اضافه کرد: سامانه جدید ثبت‌نام از راه دور دانش‌آموزان که از امروز در استان راه‌اندازی شده است باید به مدارس غیرانتفاعی نیز تعمیم یابد تا از ترددهای بی‌مورد برای رفتن به مدارس خارج از محدوده محل سکونت دانش‌آموزان جلوگیری شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: هر منطقه از استان که نیاز به احداث مسکن برای معلمان باشد باید این امر محقق شود همانطور که در کاشان و بهارستان نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 10373

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/10373/عباس-رضایی-آموزش-پرورش-اقدامات-ویژه-زمینه-نظارت-دریافت-شهریه-مدارس-غیرانتفاعی-انجام-دهد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir