plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۰۳۳۶

دلار به روند صعودی خود ادامه داد

قیمت دلار در اولین روز هفته و آخرین روز بهار، با افزایشی نزدیک به ۲۵۰ تومان به ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. همتی بارها تأکید کرده است که بانک مرکزی برای تدوام ثبات نسبی بازار ارز اهمیت ویژه ای قائل است.
دلار به روند صعودی خود ادامه داد
به گزارش ایصال نیوز، دلار امروز شنبه 31 خرداد، با عبور از نیمه کانال ۱۸ هزار تومان، رکوردی تازه را به جا گذاشت و در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شد .

نرخ خرید دلار از مردم نیز در صرافیهای بانکی برابر با ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است . غالبا فاصله قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی برابر با صد تومان است اما این فاصله قیمتی در حال حاضر به دویست تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش روند رو به رشد قمیت ها در سایر ارزها نیز تداوم یافت به طوری که قیمت فروش هر یورو به ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است .

بر اساس این گزارش نرخ خرید یورو نیز برابر با ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان گزارش شد.

گفتنی است، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بارها تأکید کرده است که بانک مرکزی برای تدوام ثبات نسبی بازار ارز اهمیت ویژه ای قائل است.

وی دیروز نیز دوباره تاکید کرد که: «ارزش ذاتی نرخ ارز، با در نظر گرفتن متغیر‌های اقتصادی، سیاسی و روانی، در مقایسه با نرخی که امروز در بازار خرید و فروش می‌شود، حتماً پایین‌تر است.

البته نمی‌توان محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور را در نظر نگرفت. لیکن، ثبات نرخ حقیقی ارز، برای بانک مرکزی مهم است. نرخ خرید و فروش اعلامی صرافی‌های منتخب بازار نیز، برای جلوگیری از سفته بازی و آربیتراژ می‌باشد.»

انتهای پیام/*
۲
مرجع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما