plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۱۰۲۸۳

درگیری خونین مرزی چین و هند با 65 کشته و زخمی

درگیری خونین نیروهای ارتش هند و چین در مرزهای دو کشور به کشته شدن 20 سرباز هندی و کشته و زخمی شدن 43 سرباز چینی منجر شد. ارتش هند در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای هندی و چینی پس از درگیری ها در خط کنترل در لاداخ ، عقب نشینی متقابل نیروها را انجام دادند.
درگیری خونین مرزی چین و هند با 65 کشته و زخمی
به گزارش ایصال نیوز، نیروهای مرزی ارتش چین و هند، روز سه شنبه با شدت با یکدیگر در منطقه «لاداخ» درگیر شدند. این درگیری نظامی بی سابقه 63 کشته و زخمی بر جا گذاشت.
ارتش هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این درگیری، 20 نفر از نیروهای نظامی ارتش هند کشته شدند. در این بیانیه آمده است که نیروهای هر یک از و ارتش چین و هند از منطقه‌ای که در آن درگیری صورت گرفته است، عقب نشینی کردند.
از سوی دیگر، خبرگزاری «ای‌ان‌آی» هند به نقل از منابع نظامی گزارش داد که در این درگیری، 43 نفر از نیروهای ارتش چین نیز کشته و یا زخمی شدند.
این اولین بار از سال 1975 است که هند و چین در مناطق مرزی با یکدیگر درگیر می شوند و در آن نیروهای دو طرف کشته می شوند.
حدود سه هفته پیش، همزمان با تشدید تنش‌ها میان ارتش چین و هند، زمزمه‌های درباره تخلیه مناطق مرزی شنیده شد و هزاران نیروی چینی و هندی به مرزهای دو کشور اعزام شدند.
اخرین خبرها به نقل از اسپوتنیک حاکی است، ارتش هند در بیانیه ای گفت: نظامیان هندی و چینی پس از درگیری روز گذشته در خط کنترل در لاداخ ، عقب نشینی متقابل نیروها را انجام دادند.
گفتنی است، دو هفته پیش رسانه‌ها گزارش کردند که دهلی‌نو و پکن اقدام به استقرار نیروهای خود در منطقه مرزی «لاداخ» کرده‌اند. این استقرار نیروها در پی اختلاف و تنش مرزی میان نیروهای هندی و چینی به دلیل عملیات راهسازی چینی ها در این منطقه روی داده است.
به نوشته نشریه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» چاپ چین، پکنبه دهلی نو هشدار داده که تحت تاثیر آمریکا قرار نگرفته و فریب این کشور را نخورد، زیرا پکن حتی یک اینچ نیز از مواضع مرزی خود عقب نشینی نخواهد کرد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما