plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۰۲۶
آخرین وضعیت بحران سیل در خوزستان؛

استاندار خوزستان: سد کرخه همچنان پر است/پایین دست تحمل این حجم از خروجی را ندارد

استاندار خوزستان: سد کرخه همچنان پر است/پایین دست تحمل این حجم از خروجی را ندارد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی روز دوشنبه 19فروردین ماه در خصوص آخرین وضعیت بحران سیل در استان توضیح داد: ورودی و خروجی سد دز کاهش پیدا کرده است و کارون تا حدودی کاهش پیدا کرده اما کرخه همچنان باقیمانده است و خروجی آن ثابت و بالامانده است که باید فکری کنیم چون پایین دست تحمل این حجم از خروجی را ندارد.
استاندار خوزستان افزود: سد کرخه پر هست و باید برنامه ریزی کنیم بلکه بتوانیم تصمیم دیگری بگیریم.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص برخی شهرها از جمله سوسنگرد، بستان، رفیع، کوت سید نعیم، ابوحمیضه و حمیدیه از جنبه احتیاطی و پیشگیرانه تصمیم گرفتیم تخلیه شوند که به ساکنین مناطق در معرض خطر این موضوع اعلام شد.
شریعتی ادامه داد: لازم است زنان، خردسالان و سالمندان محل را در این شهرها ترک کنند و جوانان هم می توانند در محل مستقر باشند که در صیانت از شهر در برابر سیلاب به ما کمک کنند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: در رابطه با اهواز و کارون 3200 متر مکعب بر ثانیه از آن آب رد میشود و سیل بندها را تقویت کردیم با این حال در شیبان سیل بند شکسته شد و فرماندار برای احتیاط از مردم خواست شیبان را تخلیه کنند اما سیل بند در حال ترمیم است.
شریعتی عنوان کرد: در اهواز مساله خاصی نداریم و این آبگرفتگی هم از سد کرخه و از طریق کانال سلمان روی داده که باید جلوگیری کنیم و مدیر و کارشناسان آب و برق قول داده اند تا امشب آن را کنترل و مدیریت نمایند همچنین دستگاه های ذیربط هم برای کمک  به سازمان آب و برق مامور شده اند که مشکل خاصی نباشد.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما