plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۱۰۲۳۴
با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت

نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان افتتاح شد

وجود بیش از ۱۰۰ معدن غیرفعال سنگ‌های تزیینی در اصفهان
نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی روز یکشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرای گوهر و ارگ جهان نما اصفهان افتتاح شد.
نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان افتتاح شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین افزود: ایمیدرو در کشور وظیفه دارد کار اکتشافی انجام داده و ظرفیت معدنی کشور را در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به مردم بنمایاند.

خداداد غریب پور گفت: ما به دنبال آن هستیم تا ظرفیت‌ها را احصا و به دنبال فعالان بخش قرار داده و ضمن ارائه آموزش، قوانین وارداتی و صادراتی تعرفه‌ها را اصلاح کنیم.

وی اظهارداشت: بعد از افتتاح بازار چه سنگ‌های قیمتی اصفهان بازار تخصصی مشهد و بازارچه مرزی تایباد را افتتاح خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با شناسایی ظرفیت‌های معدنی که محصول کار اکتشافی ماست و معرفی به فعالان ظرفیت را توسعه خواهیم داد و اشتغال کشور را در سال ۱۴۰۵ به حدود ۵۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم برسیم.

غریب پور با بیان اینکه در اصفهان بیش از ۱۰۰ معدن غیرفعال سنگ‌های تزیینی وجود دارد، افزود: امیدواریم با اقدامی که در زمینه صادرات سنگ‌های تزیینی و اصلاح تعرفه‌های صادراتی انجام می‌شود و وجود ۴۳۰ معدن فعال داریم کنسرسیوم سنگ‌های تزیینی اصفهان آغازگر باشد.

به گفته وی حدود ۹۰۰ معدن غیر فعال تزئینی در کشور داریم که یک نهم آن‌ها در اصفهان بوده و ۳۰ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور در این استان وجود دارد.

امیر کامیار کاظمی عضو هیات اجرایی کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی اصفهان در گفت‌و گو با ایرنا در خصوص این بازارچه افزود: حدود ۲ سال گذشته اولین کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی در اصفهان تشکیل شد.در این شورا و کنسرسیوم قرار شد چالش‌ها و فرصت‌هایی که سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور ایجاد می‌کند شناسایی شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که به رشد سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کمک می‌کند ایجاد بازارهای تخصصی سنگ‌های قیمتی است.

وی اضافه کرد: از مزیت‌های افتتاح این بازارچه این است که، تمام فعالان این صنعت در یک مکان گردهم می‌آیند و در کنار آن‌ها فروشگاه‌ عرضه سنگ‌های قیمتی وارد می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: در کنار این بازارچه‌ آزمایشگاه تشخیص جواهر از اصل وجود دارد که خریداران به راحتی سنگ‌های قیمتی خود را از مراکز معتبر و با آزمایش دقیق خریداری کنند.

وی اظهارداشت: در کنار این بازار سایتی راه اندازی می‌شود که اطلاعات زنجیره تولید از صفر تا صد جمع آوری می‌شود.

عضو هیات اجرایی کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی اصفهان اضافه کرد: هدف ما این است که از هر شهرستان در بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یک غرفه داشته باشند که به ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در ارگ جهان نما حدود هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت به بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اختصاص پیدا کرده همچنین سرای گوهر در میدان امام علی(ع) فضایی بالغ بر سه هزار مترمربع در سه طبقه به این مهم اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: قرار است سرای گوهر به بخش تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ارگ جهان نما به فروش اختصاص یابد.

کاظمی تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۱۸ غرفه در ارگ جهان نما و حدود ۸۰ غرفه در سرای گوهر به این موضوع اختصاص یافته است.

قرار است بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در پنج نقطه از کشور احداث شود که ۲ نقطه از آن در اصفهان است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما