plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۱۰۲۳۳
مدیر جهاد کشاورزی اردستان خبر داد

‌هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان اردستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد

رتبه ممتاز اردستان در تولید انار و پسته در استان اصفهان
علی‌اکبر صالح گفت: طرح آبیاری نوین در یک‌هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شده است.
‌هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان اردستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد
 مدیر جهاد کشاورزی اردستان روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان کرد: اردستان به دلیل لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این مایع حیاتی در بخش کشاورزی، با پیگیری و همکاری موثر نماینده مردم در مجلس و فرماندار، موفق به تامین اعتبار و اجرای این طرح شد.

وی هزینه اجرای طرح را افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۸۵ درصد اعتبار از سوی دولت به صورت بلاعوض پرداخت شده است و کشاورزان نیز ۱۵ درصد مبلغ را تامین کردند.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان در مورد تغییر الگوی کشت نیز گفت: کشت گیاهان کم آب‌بر در دستور کار این مدیریت قرار داشته و تا کنون‌ بیش از ۹۰ هکتار زعفران ، ۲۴ هکتار گل محمدی و مقداری زیره و گل گاوزبان کشت شده است؛ تولید این محصولات نتیجه خوبی در بر داشته، چنان که زعفران‌ با کیفیت‌ بسیار خوب به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گفته وی، اردستان در تولید انار و پسته در استان اصفهان به ترتیب رتبه اول و دوم را دارد که از جمله یک‌هزار و ۹۲۲ هکتار زیر کشت انار است و ۴۰۰ هکتار از باغ‌های قدیمی هم با نهال یارانه‌ای احیا شده است.

صالح در مورد فعالیت‌های گلخانه‌ای در شهرستان اردستان نیز تشریح کرد: مجوز ساخت ۳۵ گلخانه کوچک‌ و ۲ گلخانه بزرگ گرفته شده است که سه گلخانه کوچک شامل کشت سبزی، گل محمدی و تولید نهال آب کشت (هیدروپونیک) ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده و مقدمات ایجاد ۲ گلخانه بزرگ فراهم شده است.

وی در ادامه به محصولات دامی اردستان اشاره کرد و اظهارداشت: سالانه بیش از پنج هزار تن شیر گاو، ۴۰ هزار تن گوشت مرغ، هشت هزار و ۶۰۰ تن تخم‌مرغ، ۱۷ تن گوشت ماهی، ۷۰ تن پشم، کرک و مو، نزدیک به ۵.۵ تن عسل، یک‌هزار و ۳۵۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان همچنین از تحویل سهمیه علوفه به شترداران این شهرستان خبر داد و بیان کرد: جزو شهرستان‌های پیشرو در پرورش شتر در استان هستیم و با وجود بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شتر، برنامه‌ریزی برای استفاده از شیر این گونه در حال انجام است.

وی یادآور شد: ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی، ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۵۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار با چهار میلیون و ۲۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در سال (در مجموع با پنج میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ و ۱۲۱ هزار انواع ماکیان) در اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما