plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۰۲۳۰

سخنگوی صنعت برق: با ادامه روند کنونی مصرف برق، مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: روز گذشته (۲۴ خرداد) پیک مصرف برق به ۵۵ هزار و ۷۱ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰۰۰ مگاوات افزایش نشان می دهد. این درحالی است که هفته پیش نیز پیک مصرف به عدد ۵۳۹۹۹ مگاوات رسیده بود و همان زمان نیز نسبت به افزایش نگران کننده مصرف برق هشدار داده شد.
سخنگوی صنعت برق: با ادامه روند کنونی مصرف برق، مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد
به گزارش ایصال نیوز، رجبی با بیان این که تغییرات این چنین باعث بروز نگرانی هایی در میان دست اندرکاران شده است، تصریح کرد: در حالی که هنوز وارد تابستان نشده ایم، ۱۵ استان پیک مصرف برق سال گذشته را شکسته و ارقامی بالاتر را ثبت کرده اند که باعث نگرانی است.

سخنگوی صنعت برق، از اصفهان، خرسان رضوی ، شمالی و جنوبی، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، کرمان، زنجان، قزوین، یزد و سیستان بلو چستان به عنوان استان هایی یاد کرد که پیک مصرف برق سال گذشته را پشت سرگذاشته و با افزایش مصرف برق نسبت به سال ۹۸ روبه شده اند.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های تولید برق و نیروگاه های در مدار، اگر مصرف به بیش از ۵۸ هزار و ۵۰۰ هزار مگاوات افزایش یابد، با مشکلاتی در تامین برق مواجه خواهیم شد و حتی شاید ناچار به اعمال محدودیت شویم.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که همه پرسنل این صنعت به صورت مداوم در تلاشند تا محدودیتی اعمال نشود، خاطرنشان کرد: با این حال نیروگاه های کشور توان تولید ۵۸ هزار و ۵۰۰ هزار مگاوات برق را دارند و در صورتی که مصرف به بیش از این مقدار افزایش یابد، با محدودیت هایی مواجه خواهیم شد که در این شرایط برای تامین برق پایدار، بخصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

وی مهمترین راهکار کاهش مصرف برق را استفاده از دور کند کولرهای آبی و یا تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ عنوان کرد و گفت: همچنین استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان در ساعت های اوج مصرف نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما