plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲
کد مطلب : ۱۰۲۱۴
خشم و اعترض در آتلانتا

قتل یک سیاه پوست با کلت الکتریکی پلیس آمریکا

پلیس شهر آتلانتا در آمریکا با شلیک یک کلت الکتریکی یک سیاه پوست 27 ساله ساکن این شهر را به قتل رساند. شهردار آتلانتا اعلام کرد که رئیس پلیس این شهر، به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست توسط مأموران پلیس، از سمت خود استعفا داده است.
قتل یک سیاه پوست با کلت الکتریکی پلیس آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، در حالی‌که هنوز تظاهرات علیه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که چندی قبل به دست ماموران پلیس شهر «مینیاپولیس» کشته شد ادامه دارد، رسانه‌ها از قتل یک سیاه پوست دیگر در این کشور خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه «روت»، «دفتر تحقیقات جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر «آتلانتا» از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران در جمعه شب به وقت تهران خبر داد.

پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» 27 ساله نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش خواب آلودگی و ممانعت وی ، ماموران تلاش می‌کنند وی را به زندان ببرند.

به نوشته این وبگاه، پس از مقاومت این فرد سیاه پوست و جر و بحث با ماموران ، پلیس از کلت الکتریکی استفاده می‌کند. فیلم‌های منتشر شده نیز از تلاش ریچارد بروکس برای گریز از چنگال پلیس و سپس به زمین افتادن و مرگ وی حکایت دارد.

پلیس جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما بعد از عمل جراحی درگذشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم بعد از شنیدن خبر این حادثه در محل این ماجرا جمع شده و اعتراض کردند.

به گفته مقامات پلیس، این مامور پلیس چهل و هشتمین پرسنلی است که با تیراندازی علیه یک فرد از آغاز سال جاری تاکنون موجب شده تا دفتر تحقیقات جورجیا وارد عمل شد.

به تازگی نیز یک ویدئو از خشونت پلیس اوکلاهما علیه یک مرد سیاهپوست ۴۲ ساله منتشر شد. طبق گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، در این کلیپ ویدئویی که مربوط به ماه می سال ۲۰۱۹ (۳۱ اردیبهشت ۹۸) است، دو افسر پلیس سفیدپوست را در حالی نشان می‌دهد که «دریک اسکات» مرد سیاهپوست ۴۲ ساله اوکلاهما را بر روی زمین انداخته‌اند و در پاسخ به وی که می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد و خواهان دسترسی به داروهایش است، می‌گویند که برایشان اهمیتی ندارد که او نمی‌تواند نفس بکشد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما