plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۰۱۷۸
با اشاره به نظر دیوان بین‌المللی دادگستری

ظریف: امریکا هیچ حقی برای بدنام کردن ایران ندارد

هشدار به دولتهای غربی درباره نفوذ و تحکّم رژیم اسرائیل در ارکان قدرت آنها
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایالات متحده که به ترور در عراق، همدستی در جنایات جنگی در یمن و فلسطین، دزدی دریایی، نقض برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ و تصمیمات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان کرده است، هیچ حقی برای سوء استفاده از سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ برای بدنام کردن ایران ندارد.
ظریف: امریکا هیچ حقی برای بدنام کردن ایران ندارد
به گزارش ایصال نیوز از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، محمد جواد ظریف در قالب توئیتی با اشاره به نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در سال ۱۹۷۱ ( مورد نامیبیا ) به عنوان یکی از مبانی حقوقی برای مخالفت با ادعای واهی دولت ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران نوشت:

" ایالات متحده تلاش کرده تا تنش با ایران را تشدید کند و با زورگویی، دیگران را به پیروی از خود وادار کند. ولی ایالات متحده که به: ترور در عراق، همدستی در جنایات جنگی در یمن و فلسطین، دزدی دریایی، نقض برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ و تصمیمات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان کرده است، هیچ حقی برای سوء استفاده از سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌برای بدنام کردن ایران ندارد."




وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در توئیتی دیگر نوشت: " اگر زمانی درباره این که چه کسی سیاست‌های خاورمیانه ای را به ایالات متحده و کشورهای غربی دیکته می‌کند، تردیدی وجود داشت، عنوان این خبر پاسخ را با صدایی بلند و صریح فریاد می‌زند. ایپک سالهاست که سیاست در ایالات متحده را مسموم کرده و علنا به کنگره دستور می دهد. زمان آن فرا رسیده که به سلطه مستبدانه رژیم آپارتایدی اسراییل در مراکز قدرت غربی پایان داده شود."



انتهای پیام/*
 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما